zwanej potocznie przez ludzi przepustnicą.
Więc tak do pracy potrzebujemy:
torx 30
grzechotka z nasadką 10
Zdejmujemy plastikową osłonę silnika i odkręcamy 3 śruby torx mocujące rurę dolotową do kolektora oraz jedną śrubę na nasadkę 10 mm trzymającą rurę
Po odkręceniu odchylamy rurę dolotową do góry i mam dostęp do 3 śrub na nasadkę 10
po odkręceniu tych trzech śrub,wyciągamy klapy gaszącą i mamy taki widok
A o to sama klapa gasząca
Do czyszczenia możemy użyć benzyny ekstrakcyjnej, spreju do turbin, żeby pozbyć tego "mazmutu"
efekt po myciu
Przy okazji możemy wyczyścić trochę kolektor, bo zaraz za klapą gaszącą zbiera się sporo syfu, im głębiej tego syfu jest mniej(ja planuje w lato wyciągnąc kolektor i go wymyć, nie mam odwagi wymyć, tak jak kolega flcn to zrobił)
Warto odkręcić też tą rurkę karbowaną ,która znajduje się obok egr, ułatwi to "wyczyszczenie kolektora zaraz za klapą gaszącą.
Oczywiście też warto wyczyścic EGR, za jednym "syfem", ja wpierw EGR wyczyściłem, a dzień pózniej klapę gaszącą.
Aa i trzeba odpiąć wtyczkę od klapy gaszącej.
[Manual] Demontaż i czyszczenie klapy gaszącej
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 1564 Odsłony
-
Ostatni post autor: ulmi
-
- 0 Odpowiedzi
- 500 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator
-
- 1 Odpowiedzi
- 474 Odsłony
-
Ostatni post autor: dixon15pl
-
- 1 Odpowiedzi
- 750 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 3 Odpowiedzi
- 1617 Odsłony
-
Ostatni post autor: koral
-
- 0 Odpowiedzi
- 526 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator
-
- 0 Odpowiedzi
- 518 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator
-
- 0 Odpowiedzi
- 524 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator
-
- 0 Odpowiedzi
- 438 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator
-
- 0 Odpowiedzi
- 589 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator