Witam chciałem Wam przedstawić mojego opelka, którego aktualnie posiadam, i który jest najprawdopodobniej moim życiowym projektem.
Jak to w takich projektach bywa, nie wszystko robi się szybko, a z racji wieku tego auta, trzeba również wykonać wiele prac związanych z jego utrzymaniem. Co do samego samochodu przedstawiam dane poniżej:
Dane podstawowe:
Opel Rekord E2 z 1986 roku,
Sam model "E" był produkowany od bodajże 78 roku, a w 82 przeszedł lifting. Mój egzemplarz jest z samego końca produkcji czyli 1986 roku.
Następcą Rekorda w gamie Opla, była wszystkim znana Omega A oraz kolejne B, C i CFL.
Silnik:
22E - 22oo cm3 na pełnym wtrysku, nowoczesny jak na tamte czasy, posiadał układ wtryskowy firmy Bosch LE-Jetronic i legitymował się mocą 115 KM i 182 Nm. Był to najmocniejszy silnik dostępny w modelu Rekord E2. Bliźniacze modele (choć nie identyczne) Senator A1 i A2, Commodore C, posiadały również silniki 6 cylindrowe.
Skrzynia i napęd:
Mój egzemplarz posiada 3 biegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na tylną oś - bez żadnej szpery. Jest to chyba największy ból tego auta (ta skrzynia), choć z drugiej strony są też zalety jazdy w mieście tym samochodzikiem.
Wyposażenie:
Mój model to dokładnie "GLS Exclusiv", także wyposażony jest całkiem sympatycznie. Zaczynając od wewnątrz - brązowa welurowa tapicerka i brązowe dywany, szyber dach, czteroramienna skórzana kierownica, antena zintegrowana w szybie, oryginalne Radio SC 304 (z wyświetlaczem).
Z zewnątrz dokładka pod przedni pas, nakładki progów, kalkomania z boku i tyłu auta (poprzeczny paseczek), specjalne oznaczenia modelu na przednich błotnikach, aluminiowe 14 calowe felgi a'la szprychowe.
Modyfikacje:
Od chwili zakupu, w wewnątrz udało mi się wymienić zegary na wersję z obrotomierzem i dodatkowymi wskaźnikami ładowania i ciśnienia oleju.
Digital nie występował w Rekordzie, więc go nie zakładałem.
Mam już oryginalny sterownik elektrycznych lusterek, i prawe elektryczne lusterko (lewe sobie zrobie )
Mam także oryginalny przełącznik sterowania szybami na przód - podnośniki i silniczki będą z Omegi A.
Gril został próbnie przemalowany na czarny mat, i to samo czeka pozostałe plastikowe elementy na zewnątrz auta.
Przyciemniłem też lampy z przodu, malując szare plastiki na czarny mat.
Obniżone zawieszenie - na zasadzie szlifierki robione na próbę - temat zawieszenia mam już rozkminiony.
Felgi, było ich kilka, po seryjnych 17 Borbet BS (nie podeszły mi do końca), wymieniłem na Azev typ A 7.5 16 lecz stwierdziłem, że są za małe.
Finalnie Reksio stoi na: 17 calowych 7.5 cala szerokich Zender Star.
Plany:
W tej chwili Reks przechodzi reanimacje, generalnie do wspawania mam kielichy i kilka ubytków z przodu auta, podłoga progi i tył auta jest w bardzo dobrym stanie, jednak głównym planem jest przywrócenie stanu blacharskiego do jak najlepszego stanu.
Lakier jest oryginalny, i tam gdzie może taki zostanie.
Kilka zdjęć:
Wersja najświerzsza:
Teraz Reksio się powoli reanimuje, ale mam nadzieję już na późną wiosnę uda mi się nim wyskoczyć na miasto
Pozdrawiam
[Rekord E2] - Reksio Heja
-
- Początkujący
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 sty 15, 19:21
- Województwo: wielkopolskie
- Imię: Łukasz
- Model: inny
- Silnik: 22E
Udostępniałem z OneDrive, może mi coś nie wyszło - jeśli dalej się nie wyświetlają to mam udostępniony katalog ze zdjęciami Reksa:
http://1drv.ms/17fxzpC
Pozdro
http://1drv.ms/17fxzpC
Pozdro
-
- Klubowicz
- Posty: 255
- Rejestracja: 28 gru 14, 21:14
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Imię: Grzeniu
- Model: Astra
- Silnik: C20XE
- Lokalizacja: Z Bydgoszczu/Czarże
Jest ok
Super wygląda i fajnie że zabrałeś się za odbudowę tego klasyka
Czekam na dalszy rozwój wydarzeń.
P.s. Czy on ma napęd na tył?
Super wygląda i fajnie że zabrałeś się za odbudowę tego klasyka
Czekam na dalszy rozwój wydarzeń.
P.s. Czy on ma napęd na tył?
Kaczuszka ==> Opel Astra G Caravan
-
- Początkujący
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 sty 15, 19:21
- Województwo: wielkopolskie
- Imię: Łukasz
- Model: inny
- Silnik: 22E
Dzięki Panowie za opinie
W najbliższym czasie silnik ze skrzynią wyjedzie z budy, zostanie odpowiednio wyczyszczony i przygotowany. Cała komora natomiast zostanie wyspawana i połatana, zabezpieczona i polakierowana na nowo.
W międzyczasie powinno udać mi się kilka modów wykonać, wrzucę także jakieś zdjęcia z operacji transformacji
Pozdrawiam
W najbliższym czasie silnik ze skrzynią wyjedzie z budy, zostanie odpowiednio wyczyszczony i przygotowany. Cała komora natomiast zostanie wyspawana i połatana, zabezpieczona i polakierowana na nowo.
W międzyczasie powinno udać mi się kilka modów wykonać, wrzucę także jakieś zdjęcia z operacji transformacji
Pozdrawiam
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 353 Odsłony
-
Ostatni post autor: aarrtt
-
- 5 Odpowiedzi
- 515 Odsłony
-
Ostatni post autor: misiocha92
-
- 0 Odpowiedzi
- 651 Odsłony
-
Ostatni post autor: misiocha92
-
- 0 Odpowiedzi
- 134 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 62 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 0 Odpowiedzi
- 68 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin