[Opel Astra G Z18XE] Jak zamontować/dołożyć tempomat. Instrukcja.

Jeśli lubisz sam naprawiać własne auto, zobacz nasze manuale. Tutaj znajdziesz gotowe opisy jak dokonać wymian, napraw we własnym zakresie. Instrukcje i pozostała literatura dotycząca różnych modeli Opla.
amane2142
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 20 lip 17, 0:00
Województwo: warmińsko-mazurskie
Imię: Damian
Model: Astra
Silnik: z18xe
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amane2142 »

Mam zamiar przedstawić wam sposób jak w silniku z18xe (podobno podobnie będzie w Dieslach i innych silnika z rodziny z) założyć tempomat. W moim przypadku instalacja było już położona wystarczyło podłączyć wszystkie części. Potrzebne nam będą:
-Manetka z tempomatem,
-Czujnik położenia pedału sprzęgła i tu uwaga są 2 rodzaje:
taki dla instalacji 3 przewodowej

Ze względu na kiepskie miejsce zdjęć z montażu czujnika nie będzie, a z montażu manetki wrzucę później bo teraz nie mam.
Zaczynamy od demontażu obudowy kolumny kierownicy należy odkręcić 2 śruby znajdujące się za kierownicą, widać je gdy kierownice obrócimy o 90 stopni w lewo i później w prawo od równego ułożenia kierownicy. Następnie należy zdjąć górną część obudowy i opuścić trochę dolną, mamy właśnie dostęp do manetek. By wyjąć manetkę trzeba nacisnąć dwie blokady jedna jest od góry druga od dołu. Manetka jest już wolna i możemy ją odłączyć i podłączyć nową, składamy wszystko w analogiczny sposób. Teraz musimy zamontować czujnik położenia pedału sprzęgła jak nazwa wskazuje będzie on przy pedale sprzęgła. Żeby się do niego dostać musimy zdemontować osłonę kokpitu nad pedałami. Następnie musimy jeszcze zdemontować nawiew na stopy i teraz musimy znaleźć wiązkę. Powinna znajdować się gdzieś za gniazdem bezpieczników. Instalacji u mnie wtyczka wyglądała tak:(zdjęcie zapożyczone z internetu)

Wkładamy czujnik w przeznaczone miejsce przy pedale sprzęgła podpinamy instalację i składamy w odwrotnej kolejności jak złożyliśmy.
Teraz wystarczy podłączyć się op-comem lub innym komputerem i zaprogramować tempomat. (po zaprogramowaniu silnik może odmówić posłuszeństwa wtedy wystarczy rozłączyć na chwilę akumulator i podłączyć z powrotem).
Nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne szkody spowodowane stosowaniem się do tego poradnika.
chętnie też odpowiem na wszelkie pytania odnośnie montażu tempomatu

Wróć do „Instrukcje, gotowe opisy, zrób to sam”