[Manual] Demontaż i czyszczenie klapy gaszącej

Jeśli lubisz sam naprawiać własne auto, zobacz nasze manuale. Tutaj znajdziesz gotowe opisy jak dokonać wymian, napraw we własnym zakresie. Instrukcje i pozostała literatura dotycząca różnych modeli Opla.
Cinek85
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 17, 20:28
Województwo: śląskie
Imię: Marcin
Model: Insignia
Silnik: 2,0 DTH

Post autor: Cinek85 »

zwanej potocznie przez ludzi przepustnicą.
Więc tak do pracy potrzebujemy:
torx 30
grzechotka z nasadką 10
Obrazek
Zdejmujemy plastikową osłonę silnika i odkręcamy 3 śruby torx mocujące rurę dolotową do kolektora oraz jedną śrubę na nasadkę 10 mm trzymającą rurę
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po odkręceniu odchylamy rurę dolotową do góry i mam dostęp do 3 śrub na nasadkę 10

Obrazek
Obrazek
Obrazek
po odkręceniu tych trzech śrub,wyciągamy klapy gaszącą i mamy taki widok
Obrazek

A o to sama klapa gasząca
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Do czyszczenia możemy użyć benzyny ekstrakcyjnej, spreju do turbin, żeby pozbyć tego "mazmutu"
efekt po myciu
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji możemy wyczyścić trochę kolektor, bo zaraz za klapą gaszącą zbiera się sporo syfu, im głębiej tego syfu jest mniej(ja planuje w lato wyciągnąc kolektor i go wymyć, nie mam odwagi wymyć, tak jak kolega flcn to zrobił)
Warto odkręcić też tą rurkę karbowaną ,która znajduje się obok egr, ułatwi to "wyczyszczenie kolektora zaraz za klapą gaszącą.
Oczywiście też warto wyczyścic EGR, za jednym "syfem", ja wpierw EGR wyczyściłem, a dzień pózniej klapę gaszącą.
Aa i trzeba odpiąć wtyczkę od klapy gaszącej.

Wróć do „Instrukcje, gotowe opisy, zrób to sam”