zwanej potocznie przez ludzi przepustnicą.
Więc tak do pracy potrzebujemy:
torx 30
grzechotka z nasadką 10
Zdejmujemy plastikową osłonę silnika i odkręcamy 3 śruby torx mocujące rurę dolotową do kolektora oraz jedną śrubę na nasadkę 10 mm trzymającą rurę
Po odkręceniu odchylamy rurę dolotową do góry i mam dostęp do 3 śrub na nasadkę 10
po odkręceniu tych trzech śrub,wyciągamy klapy gaszącą i mamy taki widok
A o to sama klapa gasząca
Do czyszczenia możemy użyć benzyny ekstrakcyjnej, spreju do turbin, żeby pozbyć tego "mazmutu"
efekt po myciu
Przy okazji możemy wyczyścić trochę kolektor, bo zaraz za klapą gaszącą zbiera się sporo syfu, im głębiej tego syfu jest mniej(ja planuje w lato wyciągnąc kolektor i go wymyć, nie mam odwagi wymyć, tak jak kolega flcn to zrobił)
Warto odkręcić też tą rurkę karbowaną ,która znajduje się obok egr, ułatwi to "wyczyszczenie kolektora zaraz za klapą gaszącą.
Oczywiście też warto wyczyścic EGR, za jednym "syfem", ja wpierw EGR wyczyściłem, a dzień pózniej klapę gaszącą.
Aa i trzeba odpiąć wtyczkę od klapy gaszącej.
[Manual] Demontaż i czyszczenie klapy gaszącej
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 1549 Odsłony
-
Ostatni post autor: ulmi
-
- 0 Odpowiedzi
- 478 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator
-
- 1 Odpowiedzi
- 465 Odsłony
-
Ostatni post autor: dixon15pl
-
- 1 Odpowiedzi
- 725 Odsłony
-
Ostatni post autor: admin
-
- 3 Odpowiedzi
- 1595 Odsłony
-
Ostatni post autor: koral
-
- 0 Odpowiedzi
- 504 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator
-
- 0 Odpowiedzi
- 506 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator
-
- 0 Odpowiedzi
- 505 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator
-
- 0 Odpowiedzi
- 426 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator
-
- 0 Odpowiedzi
- 568 Odsłony
-
Ostatni post autor: Administrator