Czyszczenie silnika i komory

Wszystko o kosmetykach i pielęgnacji naszych Opli i nie tylko.
Maciej3121
Klubowicz
Posty: 28
Rejestracja: 6 sie 15, 19:36
Województwo: kujawsko-pomorskie
Imię: Maciej
Model: Astra
Silnik: Z16XE

Post autor: Maciej3121 »

Witam! Za oknem jeszcze zima, i warunki raczej nie sprzyjają takim zabiegom kosmetycznym jak mycie silnika i ogólnie czyszczenie całej komory silnika, ale na wiosnę planuj przeprowadzić wspomniane czynności ;) Z jednej strony chodzi o estetykę i doprowadzenie ogółu do jako takie stanu wizualnego, a z drugiej chce zlokalizować ewentualne wycieki i nieszczelności na samym silniku i podzespołach.

Dlatego też pytania do osób w tym temacie "ogarniętych":
* jak się w ogóle do tego zabrać?
* jakie metody i sposoby wchodzą w grę? (podjechanie na myjkę, otwarcie maski i potraktowanie wszystkiego Karcherem RACZEJ odpada :lol: )
* jakie preparaty i jaki sprzęt się sprawdzają?
* jak najlepiej zabezpieczyć elektrykę, przewody itd.?
* jaką farbą proponujecie pomalować plastykową pokrywę silnika?

Temat chyba na tym forum jeszcze nie poruszany, a myślę że odpowiedzi osób w nim obeznanych przydadzą się nie tylko mi ale na pewno jeszcze kilku forumowiczom ;)
Awatar użytkownika
Curtis
Początkujący
Posty: 6
Rejestracja: 4 sty 17, 12:00
Województwo: małopolskie
Imię: Adam
Model: Vectra
Silnik: 2.8 V6 Turbo

Post autor: Curtis »

Maciej3121 pisze:Witam! Za oknem jeszcze zima, i warunki raczej nie sprzyjają takim zabiegom kosmetycznym jak mycie silnika i ogólnie czyszczenie całej komory silnika, ale na wiosnę planuj przeprowadzić wspomniane czynności ;) Z jednej strony chodzi o estetykę i doprowadzenie ogółu do jako takie stanu wizualnego, a z drugiej chce zlokalizować ewentualne wycieki i nieszczelności na samym silniku i podzespołach.

Dlatego też pytania do osób w tym temacie "ogarniętych":
* jak się w ogóle do tego zabrać?
* jakie metody i sposoby wchodzą w grę? (podjechanie na myjkę, otwarcie maski i potraktowanie wszystkiego Karcherem RACZEJ odpada :lol: )
* jakie preparaty i jaki sprzęt się sprawdzają?
* jak najlepiej zabezpieczyć elektrykę, przewody itd.?
* jaką farbą proponujecie pomalować plastykową pokrywę silnika?

Temat chyba na tym forum jeszcze nie poruszany, a myślę że odpowiedzi osób w nim obeznanych przydadzą się nie tylko mi ale na pewno jeszcze kilku forumowiczom ;)
o ile w jednostkach benzynowych jest to w miarę bezpieczne to w wysokoprężnych nie polecam, chyba że potraktujesz temat bardzo poważnie (pędzelek, spryskiwacz z chemią)
u siebie korzystałem z K2 Akra, miałem osłonięty folią alternator, ECU oraz obudowę akumulatora, bezpieczny dla uszczelek, nabłyszcza plastikowe elementy jak obudowę filtra powietrza itd. strumień z kerchera + gorący dzień i nie uruchamianie samochodu przez kilka godzin ;)

Co do pokrywy silnika, hydrografika lub zwykłe lakierowanie.
Awatar użytkownika
mikkey
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 15 gru 16, 21:57
Województwo: lubuskie
Imię: Franciszek
Model: Astra
Silnik: 1.6

Post autor: mikkey »

znałem przypadki gdzie kerscherem ludziska myli :D
Awatar użytkownika
koral
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 15, 15:24
Województwo: łódzkie
Imię: Marek
Model: Corsa
Silnik: 1.4

Post autor: koral »

Sam znam osoby, które co roku Karcher i myją cały silnik - jeśli dobrze zabezpieczysz części elektryczne to nie jest najgłupszy pomysł, ale sam osobiście go nie stosuję. A koledze jeśli potrzebuje różnych kosmetyków do samochodu polecam zajrzeć na stronkę https://www.ucando.pl/k/kosmetyki-samochodowe-i-srodki-do-mycia/U27 . Sprawdź sobie co dokładnie potrzebujesz - płyny do mycia silnika, balsamy do tapicerki, itp. Wiosna idzie, więc porządki trzeba zrobić ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kosmetyka, autodetailing, cardetailing, pielęgnacja”