[Astra F] '95 Astra GSi 5D by Adam91
- Krzysiek
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 gru 14, 22:00
- Województwo: wielkopolskie
- Imię: Krzysiek
- Model: Astra
- Silnik: X17DT
- Lokalizacja: Koźmin Wielkopolski
Ładna rozróba Montaż ele szyb czy czegoś jeszcze???
https://opelklub.net/astra-f-lowered-nautilusblau-181?view-post=1340#p1340 <== Mój zielony klekot
"Nie ważna jest marka, liczy się pasja"
Fanpage na fb: https://www.facebook.com/profile.php?id=100054270080454
"Nie ważna jest marka, liczy się pasja"
Fanpage na fb: https://www.facebook.com/profile.php?id=100054270080454
-
- Klubowicz
- Posty: 255
- Rejestracja: 28 gru 14, 21:14
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Imię: Grzeniu
- Model: Astra
- Silnik: C20XE
- Lokalizacja: Z Bydgoszczu/Czarże
Elektryczne lustra też
Teraz brakuje tylko klimy
Teraz brakuje tylko klimy
Kaczuszka ==> Opel Astra G Caravan
- Krzysiek
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 gru 14, 22:00
- Województwo: wielkopolskie
- Imię: Krzysiek
- Model: Astra
- Silnik: X17DT
- Lokalizacja: Koźmin Wielkopolski
To taki rozpiździej za przeproszeniem, jest podczas montażu???Grzechu pisze:Elektryczne lustra też
Teraz brakuje tylko klimy
https://opelklub.net/astra-f-lowered-nautilusblau-181?view-post=1340#p1340 <== Mój zielony klekot
"Nie ważna jest marka, liczy się pasja"
Fanpage na fb: https://www.facebook.com/profile.php?id=100054270080454
"Nie ważna jest marka, liczy się pasja"
Fanpage na fb: https://www.facebook.com/profile.php?id=100054270080454
- Adam91
- Początkujący
- Posty: 8
- Rejestracja: 3 sty 15, 19:54
- Województwo: wielkopolskie
- Imię: Adam
- Model: Astra
- Silnik: C18XE
- Lokalizacja: Babiak
Krzysiek, zależnie od wersji. U mnie jest taka rozróba bo seryjnie Astra była tak bogata w wiązki, że na 30 pinów w przelotce przód zajęte były tylko 2... także wszystko wymaga wypuszczania nowych linii kabelków. Ale jest już bliżej niż dalej końca, także myślę że wkrótce powinien wlecieć konkretny up
- Krzysiek
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 gru 14, 22:00
- Województwo: wielkopolskie
- Imię: Krzysiek
- Model: Astra
- Silnik: X17DT
- Lokalizacja: Koźmin Wielkopolski
Masz jakąś "bogatszą" fotorelację, i jakiś manual by się konkretny przydał bo mam graty ale też muszę kabelki puścić, a w prądach jestem zielony, może być PWAdam91 pisze:Krzysiek, zależnie od wersji. U mnie jest taka rozróba bo seryjnie Astra była tak bogata w wiązki, że na 30 pinów w przelotce przód zajęte były tylko 2... także wszystko wymaga wypuszczania nowych linii kabelków. Ale jest już bliżej niż dalej końca, także myślę że wkrótce powinien wlecieć konkretny up
Pozdro
https://opelklub.net/astra-f-lowered-nautilusblau-181?view-post=1340#p1340 <== Mój zielony klekot
"Nie ważna jest marka, liczy się pasja"
Fanpage na fb: https://www.facebook.com/profile.php?id=100054270080454
"Nie ważna jest marka, liczy się pasja"
Fanpage na fb: https://www.facebook.com/profile.php?id=100054270080454
- Administrator
- Administrator
- Posty: 198
- Rejestracja: 28 gru 14, 0:30
- Województwo: mazowieckie
- Imię: Marcin
- Model: Zafira
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
No i wyjechał. Teraz będzie już tylko łatwiej hehe
- Adam91
- Początkujący
- Posty: 8
- Rejestracja: 3 sty 15, 19:54
- Województwo: wielkopolskie
- Imię: Adam
- Model: Astra
- Silnik: C18XE
- Lokalizacja: Babiak
Generalnie troszkę wody upłynęło, od kiedy działo się tu coś poważniejszego, a wydarzenia ostatnich dwóch miesięcy spowodowały nawet że w pewnym momencie podpadłem Grzechowi. Generalnie jednak Astra po dwóch miesiącach nieobecności na arenie wytoczyła się z powrotem z czeluści garażowych uzbrojona w całą serię nowych fanciorów.
I wiem że post jest mega długi, ale nazbierało się deko, także dla wytrwałych piwo w nagrodę na zlocie będzie czekać
A oto co nastąpiło w ciągu dwóch miesięcy, gdy Astra wizytowała w Bydgoszczy
Dokładnie 8 marca 2015 r. Astra GSi 5D, jak już wspominałem wcześniej, zatoczyła się do Bydgoszczy i w późnych godzinach wieczornych zajęła przydzielone jej przez Josziego miejsce w garażu.
A od następnego tygodnia zaczęła się rozwałka. Kolejne elementy wyskakiwały z auta, drzwi na momencie zostały rozbebeszone do praktycznie zera... i wtedy okazało się, jak bardzo "bogate" było moje auto. Wiązka, którą wypruliśmy z drzwi, na 30 pinów w mufie miała zajęte zaledwie 2 (!!) - jeden od głośnika i jeden od tweetera. Na dodatek mufy były na bezczela przewiercone w celu wypuszczenia kabli pod centralny... Ale o tym później.
Ogólnie auto pruliśmy coraz bardziej, aż w pewnym momencie wyglądało to tak:
Taki stan trwał około miesiąca z kawałeczkiem. Ale stopniowo wszystkie wiązki trafiały na swoje miejsce, kolejne elementy były domykane, i w końcu nadszedł dzień gdy Astra wytoczyła się z garażu by kolejne prace czynić na słoneczku.
Potem pozostało tylko poskręcać całość, wykonać całą wykończeniówkę i po dwóch miesiącach mogłem zabrać Astrę na porządną przejażdżkę
Generalnie cała rewolucja wiosenna miała miejsce w środku. A oto co się zadziało:
Do Astry wjechały 4x elektryczne szyby oraz elektryczne i podgrzewane lusterka. Instalacja lusterek jest zrobiona na ori przekaźniku, bez wejścia w ogrzewanie tylnej szyby, także całość sterowana jest przyciskiem w dżojstiku lusterek i przekaźnikiem opóźniającym.
Ponadto z przednich drzwi wyleciały głośniki Earthquake a wróciły seryjne Blaupunkty, dzięki czemu szyby wreszcie otwierają się do końca.
W kubełki wpadło kompletne podgrzewanie na ori matach - fotka tylko kieszonki, bo nie mam zdjęć mat.
Instalacja przeszła niewielką modyfikację w stosunku do oryginalnej - mianowicie na każdy fotel został zainstalowany dodatkowo przekaźnik wpięty z tyłu skrzynki bezpieczników, dzięki czemu maty zamiast nagrzewać się około 10 minut nagrzewają się w 2-3 minuty. Testowane na zlocie, Grzechu może potwierdzić
A żeby fotele były na pełnym wypasie, wjechała regulacja odcinka lędźwiowego kręgosłupa zaadaptowana z Astry G Do tego jako że jak wiadomo czepiam się szczegółów to nie odmówiłem sobie tej przyjemności i pokrętła wraz z maskownicami założyłem funkiel nówki nieśmigane, prosto z ASO.
Rozwiązanie to jest zdecydowanie pionierskim, gdyż z tego co wiem to jeszcze nikt nie podjął się przeszczepu mechanizmów z AG do AF. Razem z Lachotkiem możemy potwierdzić, że dużo kombinowania tu nie było, wszystko pasuje praktycznie plug and play. Wszystko pracuje aż milutko.
Manual pojawi się w najbliższym czasie.
Stare mieszki wyleciały z auta, a zastąpiły je nowe, szyte ze skóry z nicią w kolorze auta - farciarsko trafił się sprzedawca który miał w ofercie nić w kolorze bardzo bliskim Z357, długo się nie zastanawiałem
Jako że auto było całkowicie rozbebeszone, nie odmówiłem sobie oczyszczenia i zakonserwowania podłogi i wnęki bagażnika. Miejsca w których były zaczątki rudzielca zostały wyczyszczone do gołej blachy, zamalowane farbą antykorozyjną - czerwoną tlenkową, a na wierzch poszedł środek konserwujący, czyli WaxOyl od Hammerite'a.
Od razu do auta wjechały też nawiewy na nogi pasażerów z tyłu:
Przy drzwiach kierowcy swoje miejsce znalazł schowek na okulary z Corsy C Ponadto, jako że moja poprzednia osłona ele szybra strasznie mnie wkurzała tym że odstawała z przodu, postanowiłem to poprawić. I tak osłona z Vectry zrobiła wypad, a na jej miejsce wjechała ori osłona Astrowa, funkiel nówka nieśmigana prosto z ASO
A z tyłu aby nie było goło założone zostały podświetlane rączki:
A tak mniej więcej wygląda cała góra:
Pod maską i nie tylko również się zadziało - mianowicie postanowiliśmy poprawić instalację MIDa, a przy okazji swoje pięć minut dostały czujniki płynów do spryskiwaczy, chłodniczego oraz oleju, które podpięliśmy pod MIDa. I tutaj nie odmówiłem sobie i zainstalowałem funkiel nówki nieśmigane zbiorniczki płynów - od razu inaczej to wygląda:
Żeby nie było za mało, poprawiliśmy też kilka instalacji:
- instalkę halogenów, dzięki czemu bezpiecznik już nie dynda w osłonie pod maską tylko jest na swoim miejscu w skrzynce
- instalkę klaksonu - jakiś mechanik - partacz zamiast dołożyć nowy kabel w miejsce zaśniedziałego fragmentu puścił na bezczela przewód prosto do plusa akumulatora; wywaliliśmy ten kabel i wstawiliśmy brakujący fragment w ori miejsce
- instalkę szybra - teraz kabel zamiast ciągnąć prąd z lampki idzie do wielozłącza i skrzynki a stamtąd do akumulatora
- instalkę centralnego - no z tym to był największy cyrk. Zaczęło się spokojnie:
- Adaś?
- Co jest?
- Trochę Ci tu popsuję.
- Co konkretnie chcesz psuć?
- Puszczę Ci centrala po ori wiązce
Okazało się bowiem, że Astra miała pociągnięte ori kable od centralki do złącza. Ale na tym dobre wieści się skończyły, bowiem w miarę jak rozklejaliśmy izolację na kablach od centrala, tym nasze oczy były coraz większe. Kable nie były nawet zlutowane, tylko poskręcane i zaizolowane byle jak. Cud, że przez 6 lat nie zrobiło mi zwory :/
Instalacja w każdym razie poszła po ori obwodzie, bezpiecznik siedzi w pinie 1, sterownik siedzi pod deską, siłowniki są poprawione tak że wszystkie odbijają jak powinny, a bonusowo siłownik w klapie został wymieniony na oryginalny.
Do tego końcowo przy akumulatorze zniknęło kilka kabli od starych instalek co odbiło się in plus na estetyce.
Gdy całe auto zostało już poskładane, a wszystkie elementy wróciły na swoje miejsca, auto wyjechało z garażu, gdzie w ruch poszedł doręczony wcześniej zestaw:
Astra wpadła najpierw pod Gold Class Car Wash, a następnie w ruch poszła glinka. I tu nastąpiło mega zdziwienie, bowiem z auta ściągnąłem tyle syfu, że miejscami glinka z żółtej robiła się czerwono-brązowa. Zabieg jednakże egzamin zdał, bo lakier zrobił się mega gładki
Po glinkowaniu ponownie w ruch poszedł Gold Class Car Wash, a po osuszenie zabrałem się za oklejanie.
Pacjent przed głównym zabiegiem wyglądał tak:
I wtedy w ruch poszedł Ultimate Compound. Robota UC zajęła dobre dwie godziny, ale z każdą przepolerowaną częścią auta banan się powiększał. Na koniec w samochód wjechałem Quik Detailerem i Quik Waxem.
Lachotek podczas inspekcji następnego dnia stwierdził że musiałem chyba zamienić auta ale to temat na inną okazję...
Po całości prac auto w środku było uwalone że szok, dlatego tuż przed zlotem oddałem je na pełne pranie wnętrza odkurzaczem piorącym i czyszczenie plastików. Przy tej okazji zregenerowana została też skóra na kierownicy.
Efektu końcowego zdecydowanie nie da się ująć na focie, ale auto jest teraz mega wylizane w środku - AndziA i Grzechu mogą potwierdzić
A jako wisienka na torcie na auto wjechały emblematy GSi 16V:
Tak przygotowana Astra GSi 5D ruszyła na IX Ogólnopolski Zlot AKP w Koninie:
Garść fot zlotowych:
I kilka zdjęć ze wspólnej sesji z Andzią - patrząc na fotki śmiem stwierdzić że Blanka i GSa tworzą całkiem zgrany duecik
Co dalej? W najbliższych planach na pewno podsufitka. Jak widać na jednej z wcześniejszych fot, po zlocie niestety dołączyłem do grona szczęśliwców o nazwie "firana z podsufitki". Nie jest to jeszcze rozległe, materiał puścił jedynie z tyłu, ale jest to denerwujące i myślę, że w czerwcu podsufitka będzie na nowo oklejona materiałem o bardzo zbliżonej barwie do oryginału.
Do zlotu ponadto na pewno hebelek z tyłu oraz progi. A potem... cóż, jako że zimówką wkrótce stanie się 15", to chodzi mi po głowie przedni hebel 288 mm. Ale to odległy plan. Teraz najważniejsze to się odkuć, ogarnąć sufit i działać dalej!
Na koniec chciałbym mega serdeczne podziękowania skierować do Lachotka i Josziego za udostępnienie miejsca warsztatowego oraz za całą pomoc włożoną w poskładanie GSy do kupy na majówkę. Panowie - wielkie, serdeczne DZIĘKI za to!
More news soon ^^
I wiem że post jest mega długi, ale nazbierało się deko, także dla wytrwałych piwo w nagrodę na zlocie będzie czekać
A oto co nastąpiło w ciągu dwóch miesięcy, gdy Astra wizytowała w Bydgoszczy
Dokładnie 8 marca 2015 r. Astra GSi 5D, jak już wspominałem wcześniej, zatoczyła się do Bydgoszczy i w późnych godzinach wieczornych zajęła przydzielone jej przez Josziego miejsce w garażu.
A od następnego tygodnia zaczęła się rozwałka. Kolejne elementy wyskakiwały z auta, drzwi na momencie zostały rozbebeszone do praktycznie zera... i wtedy okazało się, jak bardzo "bogate" było moje auto. Wiązka, którą wypruliśmy z drzwi, na 30 pinów w mufie miała zajęte zaledwie 2 (!!) - jeden od głośnika i jeden od tweetera. Na dodatek mufy były na bezczela przewiercone w celu wypuszczenia kabli pod centralny... Ale o tym później.
Ogólnie auto pruliśmy coraz bardziej, aż w pewnym momencie wyglądało to tak:
Taki stan trwał około miesiąca z kawałeczkiem. Ale stopniowo wszystkie wiązki trafiały na swoje miejsce, kolejne elementy były domykane, i w końcu nadszedł dzień gdy Astra wytoczyła się z garażu by kolejne prace czynić na słoneczku.
Potem pozostało tylko poskręcać całość, wykonać całą wykończeniówkę i po dwóch miesiącach mogłem zabrać Astrę na porządną przejażdżkę
Generalnie cała rewolucja wiosenna miała miejsce w środku. A oto co się zadziało:
Do Astry wjechały 4x elektryczne szyby oraz elektryczne i podgrzewane lusterka. Instalacja lusterek jest zrobiona na ori przekaźniku, bez wejścia w ogrzewanie tylnej szyby, także całość sterowana jest przyciskiem w dżojstiku lusterek i przekaźnikiem opóźniającym.
Ponadto z przednich drzwi wyleciały głośniki Earthquake a wróciły seryjne Blaupunkty, dzięki czemu szyby wreszcie otwierają się do końca.
W kubełki wpadło kompletne podgrzewanie na ori matach - fotka tylko kieszonki, bo nie mam zdjęć mat.
Instalacja przeszła niewielką modyfikację w stosunku do oryginalnej - mianowicie na każdy fotel został zainstalowany dodatkowo przekaźnik wpięty z tyłu skrzynki bezpieczników, dzięki czemu maty zamiast nagrzewać się około 10 minut nagrzewają się w 2-3 minuty. Testowane na zlocie, Grzechu może potwierdzić
A żeby fotele były na pełnym wypasie, wjechała regulacja odcinka lędźwiowego kręgosłupa zaadaptowana z Astry G Do tego jako że jak wiadomo czepiam się szczegółów to nie odmówiłem sobie tej przyjemności i pokrętła wraz z maskownicami założyłem funkiel nówki nieśmigane, prosto z ASO.
Rozwiązanie to jest zdecydowanie pionierskim, gdyż z tego co wiem to jeszcze nikt nie podjął się przeszczepu mechanizmów z AG do AF. Razem z Lachotkiem możemy potwierdzić, że dużo kombinowania tu nie było, wszystko pasuje praktycznie plug and play. Wszystko pracuje aż milutko.
Manual pojawi się w najbliższym czasie.
Stare mieszki wyleciały z auta, a zastąpiły je nowe, szyte ze skóry z nicią w kolorze auta - farciarsko trafił się sprzedawca który miał w ofercie nić w kolorze bardzo bliskim Z357, długo się nie zastanawiałem
Jako że auto było całkowicie rozbebeszone, nie odmówiłem sobie oczyszczenia i zakonserwowania podłogi i wnęki bagażnika. Miejsca w których były zaczątki rudzielca zostały wyczyszczone do gołej blachy, zamalowane farbą antykorozyjną - czerwoną tlenkową, a na wierzch poszedł środek konserwujący, czyli WaxOyl od Hammerite'a.
Od razu do auta wjechały też nawiewy na nogi pasażerów z tyłu:
Przy drzwiach kierowcy swoje miejsce znalazł schowek na okulary z Corsy C Ponadto, jako że moja poprzednia osłona ele szybra strasznie mnie wkurzała tym że odstawała z przodu, postanowiłem to poprawić. I tak osłona z Vectry zrobiła wypad, a na jej miejsce wjechała ori osłona Astrowa, funkiel nówka nieśmigana prosto z ASO
A z tyłu aby nie było goło założone zostały podświetlane rączki:
A tak mniej więcej wygląda cała góra:
Pod maską i nie tylko również się zadziało - mianowicie postanowiliśmy poprawić instalację MIDa, a przy okazji swoje pięć minut dostały czujniki płynów do spryskiwaczy, chłodniczego oraz oleju, które podpięliśmy pod MIDa. I tutaj nie odmówiłem sobie i zainstalowałem funkiel nówki nieśmigane zbiorniczki płynów - od razu inaczej to wygląda:
Żeby nie było za mało, poprawiliśmy też kilka instalacji:
- instalkę halogenów, dzięki czemu bezpiecznik już nie dynda w osłonie pod maską tylko jest na swoim miejscu w skrzynce
- instalkę klaksonu - jakiś mechanik - partacz zamiast dołożyć nowy kabel w miejsce zaśniedziałego fragmentu puścił na bezczela przewód prosto do plusa akumulatora; wywaliliśmy ten kabel i wstawiliśmy brakujący fragment w ori miejsce
- instalkę szybra - teraz kabel zamiast ciągnąć prąd z lampki idzie do wielozłącza i skrzynki a stamtąd do akumulatora
- instalkę centralnego - no z tym to był największy cyrk. Zaczęło się spokojnie:
- Adaś?
- Co jest?
- Trochę Ci tu popsuję.
- Co konkretnie chcesz psuć?
- Puszczę Ci centrala po ori wiązce
Okazało się bowiem, że Astra miała pociągnięte ori kable od centralki do złącza. Ale na tym dobre wieści się skończyły, bowiem w miarę jak rozklejaliśmy izolację na kablach od centrala, tym nasze oczy były coraz większe. Kable nie były nawet zlutowane, tylko poskręcane i zaizolowane byle jak. Cud, że przez 6 lat nie zrobiło mi zwory :/
Instalacja w każdym razie poszła po ori obwodzie, bezpiecznik siedzi w pinie 1, sterownik siedzi pod deską, siłowniki są poprawione tak że wszystkie odbijają jak powinny, a bonusowo siłownik w klapie został wymieniony na oryginalny.
Do tego końcowo przy akumulatorze zniknęło kilka kabli od starych instalek co odbiło się in plus na estetyce.
Gdy całe auto zostało już poskładane, a wszystkie elementy wróciły na swoje miejsca, auto wyjechało z garażu, gdzie w ruch poszedł doręczony wcześniej zestaw:
Astra wpadła najpierw pod Gold Class Car Wash, a następnie w ruch poszła glinka. I tu nastąpiło mega zdziwienie, bowiem z auta ściągnąłem tyle syfu, że miejscami glinka z żółtej robiła się czerwono-brązowa. Zabieg jednakże egzamin zdał, bo lakier zrobił się mega gładki
Po glinkowaniu ponownie w ruch poszedł Gold Class Car Wash, a po osuszenie zabrałem się za oklejanie.
Pacjent przed głównym zabiegiem wyglądał tak:
I wtedy w ruch poszedł Ultimate Compound. Robota UC zajęła dobre dwie godziny, ale z każdą przepolerowaną częścią auta banan się powiększał. Na koniec w samochód wjechałem Quik Detailerem i Quik Waxem.
Lachotek podczas inspekcji następnego dnia stwierdził że musiałem chyba zamienić auta ale to temat na inną okazję...
Po całości prac auto w środku było uwalone że szok, dlatego tuż przed zlotem oddałem je na pełne pranie wnętrza odkurzaczem piorącym i czyszczenie plastików. Przy tej okazji zregenerowana została też skóra na kierownicy.
Efektu końcowego zdecydowanie nie da się ująć na focie, ale auto jest teraz mega wylizane w środku - AndziA i Grzechu mogą potwierdzić
A jako wisienka na torcie na auto wjechały emblematy GSi 16V:
Tak przygotowana Astra GSi 5D ruszyła na IX Ogólnopolski Zlot AKP w Koninie:
Garść fot zlotowych:
I kilka zdjęć ze wspólnej sesji z Andzią - patrząc na fotki śmiem stwierdzić że Blanka i GSa tworzą całkiem zgrany duecik
Co dalej? W najbliższych planach na pewno podsufitka. Jak widać na jednej z wcześniejszych fot, po zlocie niestety dołączyłem do grona szczęśliwców o nazwie "firana z podsufitki". Nie jest to jeszcze rozległe, materiał puścił jedynie z tyłu, ale jest to denerwujące i myślę, że w czerwcu podsufitka będzie na nowo oklejona materiałem o bardzo zbliżonej barwie do oryginału.
Do zlotu ponadto na pewno hebelek z tyłu oraz progi. A potem... cóż, jako że zimówką wkrótce stanie się 15", to chodzi mi po głowie przedni hebel 288 mm. Ale to odległy plan. Teraz najważniejsze to się odkuć, ogarnąć sufit i działać dalej!
Na koniec chciałbym mega serdeczne podziękowania skierować do Lachotka i Josziego za udostępnienie miejsca warsztatowego oraz za całą pomoc włożoną w poskładanie GSy do kupy na majówkę. Panowie - wielkie, serdeczne DZIĘKI za to!
More news soon ^^
- Teo
- Klubowicz
- Posty: 201
- Rejestracja: 31 gru 14, 10:14
- Województwo: pomorskie
- Imię: Przemek
- Model: Astra
- Silnik: Z16XE
Piękna Asia, podziwiam za determinację i chęci do pracy... brakuje tutaj pięknego lakieru w pokrywie silnika aby nowe zbiorniczki wyglądały jeszcze lepiej jja bym podległ na elektronice i tych wszystkich bajerach
|Skoda Favorit 135LS 91" | Pierwsze kroki
|Opel Vectra A C20NE CD LPG 92" | Pierwsza miłość
|Opel Astra G Z16XE LPG 01"| Mieszane uczucie
|Opel Vectra A C20NE CD LPG 92" | Pierwsza miłość
|Opel Astra G Z16XE LPG 01"| Mieszane uczucie
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 5 Odpowiedzi
- 1358 Odsłony
-
Ostatni post autor: RakuGSI
-
- 9 Odpowiedzi
- 1698 Odsłony
-
Ostatni post autor: Michał_90
-
- 7 Odpowiedzi
- 1129 Odsłony
-
Ostatni post autor: Kudłaty
-
- 23 Odpowiedzi
- 6016 Odsłony
-
Ostatni post autor: piter130
-
- 8 Odpowiedzi
- 1160 Odsłony
-
Ostatni post autor: Krzysiek
-
- 0 Odpowiedzi
- 390 Odsłony
-
Ostatni post autor: boombel
-
- 26 Odpowiedzi
- 4763 Odsłony
-
Ostatni post autor: Lukasz85
-
- 41 Odpowiedzi
- 6495 Odsłony
-
Ostatni post autor: SzymborGSI
-
- 42 Odpowiedzi
- 5381 Odsłony
-
Ostatni post autor: makaba
-
- 26 Odpowiedzi
- 4492 Odsłony
-
Ostatni post autor: Adam'o