[Astra F] '95 Astra GSi 5D by Adam91

Tutaj prezentujemy nasze Ople i ich modyfikacje, wymiany, naprawy.
Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 28 gru 14, 22:00
Województwo: wielkopolskie
Imię: Krzysiek
Model: Astra
Silnik: X17DT
Lokalizacja: Koźmin Wielkopolski

Post autor: Krzysiek »

Ładna rozróba :D Montaż ele szyb czy czegoś jeszcze???
Grzechu
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 28 gru 14, 21:14
Województwo: kujawsko-pomorskie
Imię: Grzeniu
Model: Astra
Silnik: C20XE
Lokalizacja: Z Bydgoszczu/Czarże

Post autor: Grzechu »

Elektryczne lustra też :P

Teraz brakuje tylko klimy :D
Kaczuszka :) ==> Opel Astra G Caravan
Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 28 gru 14, 22:00
Województwo: wielkopolskie
Imię: Krzysiek
Model: Astra
Silnik: X17DT
Lokalizacja: Koźmin Wielkopolski

Post autor: Krzysiek »

Grzechu pisze:Elektryczne lustra też :P

Teraz brakuje tylko klimy :D
To taki rozpiździej za przeproszeniem, jest podczas montażu???
Awatar użytkownika
Adam91
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 3 sty 15, 19:54
Województwo: wielkopolskie
Imię: Adam
Model: Astra
Silnik: C18XE
Lokalizacja: Babiak

Post autor: Adam91 »

Krzysiek, zależnie od wersji. U mnie jest taka rozróba bo seryjnie Astra była tak bogata w wiązki, że na 30 pinów w przelotce przód zajęte były tylko 2... także wszystko wymaga wypuszczania nowych linii kabelków. Ale jest już bliżej niż dalej końca, także myślę że wkrótce powinien wlecieć konkretny up 8-)
Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 28 gru 14, 22:00
Województwo: wielkopolskie
Imię: Krzysiek
Model: Astra
Silnik: X17DT
Lokalizacja: Koźmin Wielkopolski

Post autor: Krzysiek »

Adam91 pisze:Krzysiek, zależnie od wersji. U mnie jest taka rozróba bo seryjnie Astra była tak bogata w wiązki, że na 30 pinów w przelotce przód zajęte były tylko 2... także wszystko wymaga wypuszczania nowych linii kabelków. Ale jest już bliżej niż dalej końca, także myślę że wkrótce powinien wlecieć konkretny up 8-)
Masz jakąś "bogatszą" fotorelację, i jakiś manual by się konkretny przydał bo mam graty ale też muszę kabelki puścić, a w prądach jestem zielony, może być PW
Pozdro ;)
Awatar użytkownika
Adam91
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 3 sty 15, 19:54
Województwo: wielkopolskie
Imię: Adam
Model: Astra
Silnik: C18XE
Lokalizacja: Babiak

Post autor: Adam91 »

Astra wyjechała dzisiaj na światło dzienne po ponad miesiącu stanu zdemobilizowanego :)

Obrazek

Do zakończenia prac w sumie niewiele zostało, ale nadal oznacza to dobrych parę dni spędzonych w garażu ;)
Awatar użytkownika
Administrator
Administrator
Posty: 198
Rejestracja: 28 gru 14, 0:30
Województwo: mazowieckie
Imię: Marcin
Model: Zafira
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Administrator »

No i wyjechał. Teraz będzie już tylko łatwiej hehe :)
Awatar użytkownika
Adam91
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 3 sty 15, 19:54
Województwo: wielkopolskie
Imię: Adam
Model: Astra
Silnik: C18XE
Lokalizacja: Babiak

Post autor: Adam91 »

Generalnie troszkę wody upłynęło, od kiedy działo się tu coś poważniejszego, a wydarzenia ostatnich dwóch miesięcy spowodowały nawet że w pewnym momencie podpadłem Grzechowi. Generalnie jednak Astra po dwóch miesiącach nieobecności na arenie wytoczyła się z powrotem z czeluści garażowych uzbrojona w całą serię nowych fanciorów.
I wiem że post jest mega długi, ale nazbierało się deko, także dla wytrwałych piwo w nagrodę na zlocie będzie czekać :)

A oto co nastąpiło w ciągu dwóch miesięcy, gdy Astra wizytowała w Bydgoszczy :mrgreen:

Dokładnie 8 marca 2015 r. Astra GSi 5D, jak już wspominałem wcześniej, zatoczyła się do Bydgoszczy i w późnych godzinach wieczornych zajęła przydzielone jej przez Josziego miejsce w garażu.

A od następnego tygodnia zaczęła się rozwałka. Kolejne elementy wyskakiwały z auta, drzwi na momencie zostały rozbebeszone do praktycznie zera... i wtedy okazało się, jak bardzo "bogate" było moje auto. Wiązka, którą wypruliśmy z drzwi, na 30 pinów w mufie miała zajęte zaledwie 2 (!!) - jeden od głośnika i jeden od tweetera. Na dodatek mufy były na bezczela przewiercone w celu wypuszczenia kabli pod centralny... Ale o tym później.

Ogólnie auto pruliśmy coraz bardziej, aż w pewnym momencie wyglądało to tak:

Obrazek Obrazek

Taki stan trwał około miesiąca z kawałeczkiem. Ale stopniowo wszystkie wiązki trafiały na swoje miejsce, kolejne elementy były domykane, i w końcu nadszedł dzień gdy Astra wytoczyła się z garażu by kolejne prace czynić na słoneczku.

Obrazek

Potem pozostało tylko poskręcać całość, wykonać całą wykończeniówkę i po dwóch miesiącach mogłem zabrać Astrę na porządną przejażdżkę ;)

Generalnie cała rewolucja wiosenna miała miejsce w środku. A oto co się zadziało:

Do Astry wjechały 4x elektryczne szyby oraz elektryczne i podgrzewane lusterka. Instalacja lusterek jest zrobiona na ori przekaźniku, bez wejścia w ogrzewanie tylnej szyby, także całość sterowana jest przyciskiem w dżojstiku lusterek i przekaźnikiem opóźniającym.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ponadto z przednich drzwi wyleciały głośniki Earthquake a wróciły seryjne Blaupunkty, dzięki czemu szyby wreszcie otwierają się do końca.

W kubełki wpadło kompletne podgrzewanie na ori matach - fotka tylko kieszonki, bo nie mam zdjęć mat.
Instalacja przeszła niewielką modyfikację w stosunku do oryginalnej - mianowicie na każdy fotel został zainstalowany dodatkowo przekaźnik wpięty z tyłu skrzynki bezpieczników, dzięki czemu maty zamiast nagrzewać się około 10 minut nagrzewają się w 2-3 minuty. Testowane na zlocie, Grzechu może potwierdzić :)

Obrazek

A żeby fotele były na pełnym wypasie, wjechała regulacja odcinka lędźwiowego kręgosłupa zaadaptowana z Astry G :mrgreen: Do tego jako że jak wiadomo czepiam się szczegółów :P to nie odmówiłem sobie tej przyjemności i pokrętła wraz z maskownicami założyłem funkiel nówki nieśmigane, prosto z ASO.

Obrazek Obrazek

Rozwiązanie to jest zdecydowanie pionierskim, gdyż z tego co wiem to jeszcze nikt nie podjął się przeszczepu mechanizmów z AG do AF. Razem z Lachotkiem możemy potwierdzić, że dużo kombinowania tu nie było, wszystko pasuje praktycznie plug and play. Wszystko pracuje aż milutko.
Manual pojawi się w najbliższym czasie.

Stare mieszki wyleciały z auta, a zastąpiły je nowe, szyte ze skóry z nicią w kolorze auta - farciarsko trafił się sprzedawca który miał w ofercie nić w kolorze bardzo bliskim Z357, długo się nie zastanawiałem :mrgreen:

Obrazek Obrazek

Jako że auto było całkowicie rozbebeszone, nie odmówiłem sobie oczyszczenia i zakonserwowania podłogi i wnęki bagażnika. Miejsca w których były zaczątki rudzielca zostały wyczyszczone do gołej blachy, zamalowane farbą antykorozyjną - czerwoną tlenkową, a na wierzch poszedł środek konserwujący, czyli WaxOyl od Hammerite'a.

Obrazek

Od razu do auta wjechały też nawiewy na nogi pasażerów z tyłu:

Obrazek

Przy drzwiach kierowcy swoje miejsce znalazł schowek na okulary z Corsy C :) Ponadto, jako że moja poprzednia osłona ele szybra strasznie mnie wkurzała tym że odstawała z przodu, postanowiłem to poprawić. I tak osłona z Vectry zrobiła wypad, a na jej miejsce wjechała ori osłona Astrowa, funkiel nówka nieśmigana prosto z ASO :mrgreen:

Obrazek

A z tyłu aby nie było goło założone zostały podświetlane rączki:

Obrazek Obrazek

A tak mniej więcej wygląda cała góra:

Obrazek

Pod maską i nie tylko również się zadziało - mianowicie postanowiliśmy poprawić instalację MIDa, a przy okazji swoje pięć minut dostały czujniki płynów do spryskiwaczy, chłodniczego oraz oleju, które podpięliśmy pod MIDa. I tutaj nie odmówiłem sobie i zainstalowałem funkiel nówki nieśmigane zbiorniczki płynów - od razu inaczej to wygląda:

Obrazek Obrazek

Żeby nie było za mało, poprawiliśmy też kilka instalacji:
- instalkę halogenów, dzięki czemu bezpiecznik już nie dynda w osłonie pod maską tylko jest na swoim miejscu w skrzynce
- instalkę klaksonu - jakiś mechanik - partacz zamiast dołożyć nowy kabel w miejsce zaśniedziałego fragmentu puścił na bezczela przewód prosto do plusa akumulatora; wywaliliśmy ten kabel i wstawiliśmy brakujący fragment w ori miejsce
- instalkę szybra - teraz kabel zamiast ciągnąć prąd z lampki idzie do wielozłącza i skrzynki a stamtąd do akumulatora
- instalkę centralnego - no z tym to był największy cyrk. Zaczęło się spokojnie:

- Adaś?
- Co jest?
- Trochę Ci tu popsuję.
- Co konkretnie chcesz psuć?
- Puszczę Ci centrala po ori wiązce :D

Okazało się bowiem, że Astra miała pociągnięte ori kable od centralki do złącza. Ale na tym dobre wieści się skończyły, bowiem w miarę jak rozklejaliśmy izolację na kablach od centrala, tym nasze oczy były coraz większe. Kable nie były nawet zlutowane, tylko poskręcane i zaizolowane byle jak. Cud, że przez 6 lat nie zrobiło mi zwory :/
Instalacja w każdym razie poszła po ori obwodzie, bezpiecznik siedzi w pinie 1, sterownik siedzi pod deską, siłowniki są poprawione tak że wszystkie odbijają jak powinny, a bonusowo siłownik w klapie został wymieniony na oryginalny.
Do tego końcowo przy akumulatorze zniknęło kilka kabli od starych instalek co odbiło się in plus na estetyce.

Gdy całe auto zostało już poskładane, a wszystkie elementy wróciły na swoje miejsca, auto wyjechało z garażu, gdzie w ruch poszedł doręczony wcześniej zestaw:

Obrazek

Astra wpadła najpierw pod Gold Class Car Wash, a następnie w ruch poszła glinka. I tu nastąpiło mega zdziwienie, bowiem z auta ściągnąłem tyle syfu, że miejscami glinka z żółtej robiła się czerwono-brązowa. Zabieg jednakże egzamin zdał, bo lakier zrobił się mega gładki :)
Po glinkowaniu ponownie w ruch poszedł Gold Class Car Wash, a po osuszenie zabrałem się za oklejanie.

Pacjent przed głównym zabiegiem wyglądał tak:

Obrazek Obrazek

I wtedy w ruch poszedł Ultimate Compound. Robota UC zajęła dobre dwie godziny, ale z każdą przepolerowaną częścią auta banan się powiększał. Na koniec w samochód wjechałem Quik Detailerem i Quik Waxem.
Lachotek podczas inspekcji następnego dnia stwierdził że musiałem chyba zamienić auta :P ale to temat na inną okazję...

Po całości prac auto w środku było uwalone że szok, dlatego tuż przed zlotem oddałem je na pełne pranie wnętrza odkurzaczem piorącym i czyszczenie plastików. Przy tej okazji zregenerowana została też skóra na kierownicy.

Efektu końcowego zdecydowanie nie da się ująć na focie, ale auto jest teraz mega wylizane w środku - AndziA i Grzechu mogą potwierdzić ;)

Obrazek

A jako wisienka na torcie na auto wjechały emblematy GSi 16V:

Obrazek Obrazek

Tak przygotowana Astra GSi 5D ruszyła na IX Ogólnopolski Zlot AKP w Koninie:

Garść fot zlotowych:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I kilka zdjęć ze wspólnej sesji z Andzią - patrząc na fotki śmiem stwierdzić że Blanka i GSa tworzą całkiem zgrany duecik ;)

Obrazek Obrazek Obrazek

Co dalej? W najbliższych planach na pewno podsufitka. Jak widać na jednej z wcześniejszych fot, po zlocie niestety dołączyłem do grona szczęśliwców o nazwie "firana z podsufitki". Nie jest to jeszcze rozległe, materiał puścił jedynie z tyłu, ale jest to denerwujące i myślę, że w czerwcu podsufitka będzie na nowo oklejona materiałem o bardzo zbliżonej barwie do oryginału.
Do zlotu ponadto na pewno hebelek z tyłu oraz progi. A potem... cóż, jako że zimówką wkrótce stanie się 15", to chodzi mi po głowie przedni hebel 288 mm. Ale to odległy plan. Teraz najważniejsze to się odkuć, ogarnąć sufit i działać dalej!

Na koniec chciałbym mega serdeczne podziękowania skierować do Lachotka i Josziego za udostępnienie miejsca warsztatowego oraz za całą pomoc włożoną w poskładanie GSy do kupy na majówkę. Panowie - wielkie, serdeczne DZIĘKI za to! :D

More news soon ^^
Awatar użytkownika
Teo
Klubowicz
Posty: 201
Rejestracja: 31 gru 14, 10:14
Województwo: pomorskie
Imię: Przemek
Model: Astra
Silnik: Z16XE

Post autor: Teo »

Piękna Asia, podziwiam za determinację i chęci do pracy... brakuje tutaj pięknego lakieru w pokrywie silnika aby nowe zbiorniczki wyglądały jeszcze lepiej ;) jja bym podległ na elektronice i tych wszystkich bajerach :P
|Skoda Favorit 135LS 91" | Pierwsze kroki
|Opel Vectra A C20NE CD LPG 92" | Pierwsza miłość
|Opel Astra G Z16XE LPG 01"| Mieszane uczucie
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Showroom / Pochwal się swoim Oplem”