Witam wszystkich. Auto opisywałem na CT i SR ale zdecydowałem że przedstawie wam tutaj jedną z naszych dwóch Calibr z b204 pod maską. Baza to Silnik z Saaba 900 B204L 185km w serii. Ale od początku Calibrę kupiłem w lutym 2011r było to moje pierwsze auto, w tedy nie wiedziałem że będę coś zmieniał silnikowo bo niewiele wiedziałem tylko czysta teoria zaczerpnięta z na forach, ale na szczęście Cali to proste auto Pierwotnie była napędzana X20XEV w sumie na początek było fajnie, ale niestety motor był „sałaby” i według mnie nie opłacalny w rozwoju. XEV wyleciał i na jego miejsce w marcu 2012r zagościł 2.5 V6, silnik bardzo fajny, ale zachorowałem na coś innego na: turbo. Po głębszych namysłach zamiast „uturbiać” V6 postanowiłem kupić b204l. W grę wchodził jeszcze Let, ale upolować taniego w dobrym stanie jest ciężko, a ja mam niestety ograniczony budżet. Silnik B204 po remoncie wleciał do Cali w listopadzie 2013r. Tak jak mówiłem wszystko robione było amatorsko bardzo dużo nauczyłem się (i mam nadzieję ze jeszcze wiele się nauczę) modyfikując te auta, wszystkie prace wykonuje sam z moim bratem (który również ma Cali z saabem pod maską z suszarką hx35). Auto jest w trakcie strojenia na 1.95 bar doładowania, niestety przy takim doładowaniu powyżej 5000 tys. obr. wypada zapłon nie wiem dlaczego
Auto służy i będzie służyło do jazdy na co dzień, ale czasami lubię wpaść na ćwiartkę.
Model:
Opel Calibra Oryginał Last Edition
Silnik:
SAAB 2.0T 16V B204L Zalany olejem Gulf 10w60
Rok produkcji:
1997r
Przebieg:
260 000km
Wyposażenie:
Skórzana czarna tapicerka (oryginał fotele Recaro), podgrzewane fotele, skórzana kierownica, wspomaganie kierownicy, dodatkowe zegary (ciśnienia oleju, woltomierz, Boost, EGT), elektryczne szyby (domykane z kluczyka), elektryczne i podgrzewane lusterka, ABS, centralny zamek, na razie nie sprawna klimatyzacja, klimatyzowany schowek, BC, 2x Air Bag, check control, światła przeciw mgielne, manetka wiertareczek z potencjometrem z Omegi B, tempomat
Car audio:
Jakieś tam radio co gra + dwa oryginalne głośniki wysoko-tonowe + cztery głośniki Hertz
Modyfikacje
Wewnątrz (silnik):
- Głowica została zamontowana z modelu 9-5 B205 która została w pełni zregenerowana. Wałki B204
- Polerka wału nominał
- Honowany blok
- Nowe panewki, pompa oleju, pierścienie, uszczelniacze, śruby i uszczelka głowicy. Wszystko nominał i oryginał Glico, Goetze, Erling
- Usunięte wałki wyrównoważające, zaślepione kanały olejowe które smarowały wałki.
Układ dolotowy:
- Turbo T25/380 (mam w planach zmienić inne na twin scroll)
- Porting Kolektora ssącego tak aby ładnie pasował do nowej głowicy
- Dolot od turbiny do kolektora 2.5”
- Usunięty podgrzewacz powietrza.
- Odpięte podgrzewanie przepustnicy
- Stożek K&N
- Dolot powietrza do turbiny fi 70mm
- Intercooler Fmic 550x230x65mm
- Oil catch tank
- BOV HKS (replika)
Układ wydechowy:
- Wydech z kwasu od początku do końca 3.2” Przelotowy na dwóch tłumikach.
Układ wtryskowy:
- Wtryski Siemens DEKA 850cc. Listwa paliwa seryjna.
- Pompa paliwa Bosch 040
- nowe przewody paliwowe
- Do poruszania się na co dzień: LPG fi 8. Centralka Stag 300, reduktor KME Gold Turbo, Wtryski HANA niebieskie
Elektronika:
- Tronic 5
- Map sensor 3 bary
- „Odcinka” z 6400 obr. min podniesiona do 7000 obr. min
Układ chłodzenia:
- Chłodnica wody Omega 2.0 16v (zmienię w przyszłości z Vectry A diesel)
- Chłodnica oleju saab
Układ napędowy:
- Skrzynia saab przełożenie 4,45
- Półosie Calibra 16v
- Sprzęgło seria Saab
- Wybierak seria Saab
Zawieszenie:
- Seria (irmscher -30mm)
- Hamulce seryjne (288mm)
Zewnątrz:
- Seria (irmscher Last Edition)
- Lakier oryginalny Z144
- Gładkie klosze reflektorów
- Zmiana wypalonych soczewek H1 na nowe H7
- Blenda GM
- Opony 215-45-17 felgi BBS 17” z Astry OPC I
Plany:
- Wystruganie nowego kolektora wydechowego
- Zmiana turbo na nowe na twin-scroll
- Wystrojenie
Zdjęcia:
Zaraz po kupnie i zmiany...
2.5 V6
B204L Niestety nie posiadam za wiele fot.
Rzeszów 1/4 mili 2014
Zraz Svidník 1/4 mili 2014
I na koniec
Pozdrawiam CDN.
[Calibra] Last Edition B204L
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 1 sty 15, 19:37
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Imię: Rafał
- Model: Astra
- Silnik: C18XE
- bartekj6
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 gru 14, 20:52
- Województwo: podkarpackie
- Imię: Bartosz
- Model: Calibra
- Silnik: B204L 2.0 Turbo
- Lokalizacja: Bajdy, Krosno
Dzięki Calibra to naprawdę fajne auto trochę nie doceniane, za parę lat może być niezłym rarytasem
Zapomniałem jeszcze o jednym szczególe kolor Lakieru rzadki Z144 Magicgrau / Magic grey
Zapomniałem jeszcze o jednym szczególe kolor Lakieru rzadki Z144 Magicgrau / Magic grey
Opel Calibra Last Edition Powered By SAAB
- dudek
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 4 sty 15, 8:29
- Województwo: mazowieckie
- Imię: Adam
- Model: Astra
- Silnik: c20xe
Gruby projekt, zacnie silnikowo, a pakiet lasta to chyba najladniejszy pakiet do calibry
Szkoda, ze jak kilka lat temu kupowalem samochód, to calibry w dobrym stanie i z zacnymi silnikami byly jeszcze za 12-15 tysięcy. Piękne auta i dobry kandydat na klasyka
Szkoda, ze jak kilka lat temu kupowalem samochód, to calibry w dobrym stanie i z zacnymi silnikami byly jeszcze za 12-15 tysięcy. Piękne auta i dobry kandydat na klasyka
-
- Klubowicz
- Posty: 255
- Rejestracja: 28 gru 14, 21:14
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Imię: Grzeniu
- Model: Astra
- Silnik: C20XE
- Lokalizacja: Z Bydgoszczu/Czarże
Rewelacyjnie wygląda
Jak ty to upchnąłeś??
P.S. Ile to dmucha ?
Jak ty to upchnąłeś??
P.S. Ile to dmucha ?
Kaczuszka ==> Opel Astra G Caravan
- bartekj6
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 gru 14, 20:52
- Województwo: podkarpackie
- Imię: Bartosz
- Model: Calibra
- Silnik: B204L 2.0 Turbo
- Lokalizacja: Bajdy, Krosno
Silnik pasuje praktycznie P&P łap nie trzeba przerabiać, skrzynie biegów można zostawić z opla (np: f16, f18, f20, itp) albo z saaba. W sumie to prosty swap
Na razie dmucha 1.3bar więcej na razie nie mogę muszę ją wystroić.
Na razie dmucha 1.3bar więcej na razie nie mogę muszę ją wystroić.
Opel Calibra Last Edition Powered By SAAB
- bartekj6
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 gru 14, 20:52
- Województwo: podkarpackie
- Imię: Bartosz
- Model: Calibra
- Silnik: B204L 2.0 Turbo
- Lokalizacja: Bajdy, Krosno
Ciężko powiedzieć nie byłem jeszcze na hamowni, ale celuje że na razie ma ok. 300km
Zamówię AFR i będę stroił auto, chcę dmuchnąć 1.9 bar na tyle pozwala mi 3 bar-owy map sensor, wtryski spokojnie wydolą, tylko nie wiem czy turbo da rade
Zamówię AFR i będę stroił auto, chcę dmuchnąć 1.9 bar na tyle pozwala mi 3 bar-owy map sensor, wtryski spokojnie wydolą, tylko nie wiem czy turbo da rade
Opel Calibra Last Edition Powered By SAAB