[Calibra] Last Edition B204L

Tutaj prezentujemy nasze Ople i ich modyfikacje, wymiany, naprawy.
Awatar użytkownika
bartekj6
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 14, 20:52
Województwo: podkarpackie
Imię: Bartosz
Model: Calibra
Silnik: B204L 2.0 Turbo
Lokalizacja: Bajdy, Krosno

Post autor: bartekj6 »

Witam wszystkich. Auto opisywałem na CT i SR ale zdecydowałem że przedstawie wam tutaj jedną z naszych dwóch Calibr z b204 pod maską. Baza to Silnik z Saaba 900 B204L 185km w serii. Ale od początku Calibrę kupiłem w lutym 2011r było to moje pierwsze auto, w tedy nie wiedziałem że będę coś zmieniał silnikowo bo niewiele wiedziałem tylko czysta teoria zaczerpnięta z na forach, ale na szczęście Cali to proste auto :) Pierwotnie była napędzana X20XEV w sumie na początek było fajnie, ale niestety motor był „sałaby” i według mnie nie opłacalny w rozwoju. XEV wyleciał i na jego miejsce w marcu 2012r zagościł 2.5 V6, silnik bardzo fajny, ale zachorowałem na coś innego na: turbo. Po głębszych namysłach zamiast „uturbiać” V6 postanowiłem kupić b204l. W grę wchodził jeszcze Let, ale upolować taniego w dobrym stanie jest ciężko, a ja mam niestety ograniczony budżet. Silnik B204 po remoncie wleciał do Cali w listopadzie 2013r. Tak jak mówiłem wszystko robione było amatorsko bardzo dużo nauczyłem się (i mam nadzieję ze jeszcze wiele się nauczę) modyfikując te auta, wszystkie prace wykonuje sam z moim bratem (który również ma Cali z saabem pod maską z suszarką hx35). Auto jest w trakcie strojenia na 1.95 bar doładowania, niestety przy takim doładowaniu powyżej 5000 tys. obr. wypada zapłon nie wiem dlaczego :(
Auto służy i będzie służyło do jazdy na co dzień, ale czasami lubię wpaść na ćwiartkę.

Model:

Opel Calibra Oryginał Last Edition

Silnik:

SAAB 2.0T 16V B204L Zalany olejem Gulf 10w60

Rok produkcji:

1997r

Przebieg:

260 000km

Wyposażenie:

Skórzana czarna tapicerka (oryginał fotele Recaro), podgrzewane fotele, skórzana kierownica, wspomaganie kierownicy, dodatkowe zegary (ciśnienia oleju, woltomierz, Boost, EGT), elektryczne szyby (domykane z kluczyka), elektryczne i podgrzewane lusterka, ABS, centralny zamek, na razie nie sprawna klimatyzacja, klimatyzowany schowek, BC, 2x Air Bag, check control, światła przeciw mgielne, manetka wiertareczek z potencjometrem z Omegi B, tempomat

Car audio:

Jakieś tam radio co gra :) + dwa oryginalne głośniki wysoko-tonowe + cztery głośniki Hertz

Modyfikacje

Wewnątrz (silnik):

- Głowica została zamontowana z modelu 9-5 B205 która została w pełni zregenerowana. Wałki B204
- Polerka wału nominał
- Honowany blok
- Nowe panewki, pompa oleju, pierścienie, uszczelniacze, śruby i uszczelka głowicy. Wszystko nominał i oryginał Glico, Goetze, Erling
- Usunięte wałki wyrównoważające, zaślepione kanały olejowe które smarowały wałki.

Układ dolotowy:

- Turbo T25/380 (mam w planach zmienić inne na twin scroll)
- Porting Kolektora ssącego tak aby ładnie pasował do nowej głowicy
- Dolot od turbiny do kolektora 2.5”
- Usunięty podgrzewacz powietrza.
- Odpięte podgrzewanie przepustnicy
- Stożek K&N
- Dolot powietrza do turbiny fi 70mm
- Intercooler Fmic 550x230x65mm
- Oil catch tank
- BOV HKS (replika)

Układ wydechowy:

- Wydech z kwasu od początku do końca 3.2” Przelotowy na dwóch tłumikach.

Układ wtryskowy:

- Wtryski Siemens DEKA 850cc. Listwa paliwa seryjna.
- Pompa paliwa Bosch 040
- nowe przewody paliwowe
- Do poruszania się na co dzień: LPG fi 8. Centralka Stag 300, reduktor KME Gold Turbo, Wtryski HANA niebieskie

Elektronika:

- Tronic 5
- Map sensor 3 bary
- „Odcinka” z 6400 obr. min podniesiona do 7000 obr. min

Układ chłodzenia:

- Chłodnica wody Omega 2.0 16v (zmienię w przyszłości z Vectry A diesel)
- Chłodnica oleju saab

Układ napędowy:

- Skrzynia saab przełożenie 4,45
- Półosie Calibra 16v
- Sprzęgło seria Saab
- Wybierak seria Saab

Zawieszenie:

- Seria (irmscher -30mm)
- Hamulce seryjne (288mm)

Zewnątrz:

- Seria (irmscher Last Edition)
- Lakier oryginalny Z144
- Gładkie klosze reflektorów
- Zmiana wypalonych soczewek H1 na nowe H7
- Blenda GM
- Opony 215-45-17 felgi BBS 17” z Astry OPC I

Plany:

- Wystruganie nowego kolektora wydechowego
- Zmiana turbo na nowe na twin-scroll
- Wystrojenie

Zdjęcia:

Zaraz po kupnie i zmiany...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

2.5 V6

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

B204L Niestety nie posiadam za wiele fot.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek




Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Rzeszów 1/4 mili 2014

Obrazek Obrazek Obrazek

Zraz Svidník 1/4 mili 2014

Obrazek Obrazek Obrazek

I na koniec

Obrazek Obrazek

Pozdrawiam CDN.
Ostatnio zmieniony 13 lut 15, 19:30 przez bartekj6, łącznie zmieniany 2 razy.
Opel Calibra Last Edition Powered By SAAB
Hudy
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 29 gru 14, 11:38
Województwo: mazowieckie
Imię: Bartek
Model: Astra
Silnik: X25XE
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudy »

W pakiecie lasta jest śliczna, w ogóle oryginalna cali na fajnych felgach to jest to, kiedyś chorowałem na taką mocno.
SzymborGSI
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 1 sty 15, 19:37
Województwo: kujawsko-pomorskie
Imię: Rafał
Model: Astra
Silnik: C18XE

Post autor: SzymborGSI »

Super auto jak skończę robić swoje Gsi napewno zakupie Calibrę :)
Awatar użytkownika
bartekj6
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 14, 20:52
Województwo: podkarpackie
Imię: Bartosz
Model: Calibra
Silnik: B204L 2.0 Turbo
Lokalizacja: Bajdy, Krosno

Post autor: bartekj6 »

Dzięki :) Calibra to naprawdę fajne auto trochę nie doceniane, za parę lat może być niezłym rarytasem :)
Zapomniałem jeszcze o jednym szczególe kolor Lakieru rzadki Z144 Magicgrau / Magic grey
Opel Calibra Last Edition Powered By SAAB
Awatar użytkownika
dudek
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 4 sty 15, 8:29
Województwo: mazowieckie
Imię: Adam
Model: Astra
Silnik: c20xe

Post autor: dudek »

Gruby projekt, zacnie silnikowo, a pakiet lasta to chyba najladniejszy pakiet do calibry :)
Szkoda, ze jak kilka lat temu kupowalem samochód, to calibry w dobrym stanie i z zacnymi silnikami byly jeszcze za 12-15 tysięcy. Piękne auta i dobry kandydat na klasyka :)
Grzechu
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 28 gru 14, 21:14
Województwo: kujawsko-pomorskie
Imię: Grzeniu
Model: Astra
Silnik: C20XE
Lokalizacja: Z Bydgoszczu/Czarże

Post autor: Grzechu »

Rewelacyjnie wygląda :)
Jak ty to upchnąłeś?? :D
P.S. Ile to dmucha ?
Kaczuszka :) ==> Opel Astra G Caravan
Awatar użytkownika
bartekj6
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 14, 20:52
Województwo: podkarpackie
Imię: Bartosz
Model: Calibra
Silnik: B204L 2.0 Turbo
Lokalizacja: Bajdy, Krosno

Post autor: bartekj6 »

Silnik pasuje praktycznie P&P łap nie trzeba przerabiać, skrzynie biegów można zostawić z opla (np: f16, f18, f20, itp) albo z saaba. W sumie to prosty swap :)
Na razie dmucha 1.3bar więcej na razie nie mogę muszę ją wystroić.
Opel Calibra Last Edition Powered By SAAB
Grzechu
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 28 gru 14, 21:14
Województwo: kujawsko-pomorskie
Imię: Grzeniu
Model: Astra
Silnik: C20XE
Lokalizacja: Z Bydgoszczu/Czarże

Post autor: Grzechu »

A ile koni teraz masz ??
Kaczuszka :) ==> Opel Astra G Caravan
Awatar użytkownika
bartekj6
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: 29 gru 14, 20:52
Województwo: podkarpackie
Imię: Bartosz
Model: Calibra
Silnik: B204L 2.0 Turbo
Lokalizacja: Bajdy, Krosno

Post autor: bartekj6 »

Ciężko powiedzieć nie byłem jeszcze na hamowni, ale celuje że na razie ma ok. 300km
Zamówię AFR i będę stroił auto, chcę dmuchnąć 1.9 bar na tyle pozwala mi 3 bar-owy map sensor, wtryski spokojnie wydolą, tylko nie wiem czy turbo da rade :)
Opel Calibra Last Edition Powered By SAAB
Awatar użytkownika
EmElPe
Forumowicz
Posty: 214
Rejestracja: 29 gru 14, 12:48
Województwo: warmińsko-mazurskie
Imię: Patryk
Model: Astra
Silnik: 17TD
Lokalizacja: SOLDAU

Post autor: EmElPe »

Cudowna jak ja uwielbiam dobre Cali <333
Wbijaj do mnie :)
Gratki!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Showroom / Pochwal się swoim Oplem”