No to nowe, większe heble z przodu poskładane.
Tak wyglądał stary zestaw:
Zaciski dostały:
- nowe uszczelnienia
- nowe osłony kurzowe,
- nowe odpowietrzniki,
- nowe gumki do prowadnic
- nowe sprężyny mocujące
Nowe tarcze i klocki ATE
tutaj widać porównanie między starymi 240mm a nowymi 280mm
no i zamontowane na aucie
Corsche C by A10garage
- Adam10
- Klubowicz
- Posty: 116
- Rejestracja: 5 kwie 15, 22:14
- Województwo: pomorskie
- Imię: Adam
- Model: Omega
- Silnik: Y32SE
- Lokalizacja: Gdańsk
W tym samym czasie co hamulce zrobiłem również co nie co przy silniku.... Przebieg przy całej operacji to 215152km
ale po kolei
Po swapie hamulców wymieniłem jeszcze płyn hamulcowy na ATE oraz przepompowałem przez wysprzęglik i to jaki tam był syf to jest niesamowite. Smoła tak gęsta że pompa nie dawała rady tego przepchnąć, ale sytuacja została opanowana i pedał sprzęgła o wiele lżej pracuje.
Zaczynamy z silnikiem. Jak widać na zdjęciu był wyciek spod pokrywy zaworów który coraz bardziej się powiększał oraz standard w silnikach 1.0, 1.2 i 1.4 czyli grzechoczący rozrząd przy odpalaniu. Przyczyną tego jest niedomagający napinacz oraz rozciągnięty łańcuch. Jedziemy:
Przyczyna powiększającego się wycieku spod pokrywy zaworów to kompletnie zapchana odma oraz wszystkie podciśnienia od niej:
sporo było czyszczenia żeby to wszystko dobrze udrożnić ale udało się
filtra powietrza nie trzeba było wymienić gdyż ten ma dopiero 20tyś przebiegu, ale i tak zostało wszystko wyczyszczone
Miska olejowa oczywiście zdjęta a później wyczyszczona
podobnie jak pokrywa zaworów i w ogóle wszystko co było rozebrane
tutaj widać jak duży luz miał już łańcuch. Rozrząd zblokowany odpowiednimi do tego blokadami
Takie zakupy trzeba było zrobić:
wszystko przygotowane do składania
Rozrząd oczywiście w tym większym zestawieniu razem z kołami zębatymi wałków rozrządu i wału korbowego. Nie ma półśrodków. W zestawie SWAG były:
- koła zębate wałków rozrządu GM
- koło zębate wału korbowego GM
- napinacz FEBI
- komplet ślizgów FEBI
- komplet nowych ori śrub
- nowy łańcuch
Teraz widać jak ładnie napina się nowy łańcuch
Ogólnie można powiedzieć że na starym łańcuchu przesunięcie rozrządu było już o ząb
Jeszcze bardzo ważne ustawienie tarczy do sczytywania impulsów dla czujnika wałka rozrządu
Potem wszystko zalane nowym olejem Auto wyjechało we czwartek z garażu. Zrobiłem nim 1,5tyś km i jest pięknie. Silnik chodzi o wiele ciszej, o wiele lepiej się zbiera i chodzi mega równiutko
Pełna lista tego co zostało zrobione a nie wymienione we wcześniejszym poście na temat hamulców:
- czyszczenie odmy i podciśnień
- rolka napinacza paska klinowego Deckermann
- pasek klinowy Gates
- wymiana płynu hamulcowego ATE
- oring korka spustowego
- oring korka wlewu oleju
- uszczelka miski olejowej Victor Reinz
- uszczelka pokrywy rozrządu Victor Reinz
- uszczelka pompy wody Victor Reinz
- uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz
- uszczelniacz wału przedni Victor Reinz
- świece zapłonowe BERU
- zestaw łańcucha rozrządu:
- koła zębate wałków rozrządu GM
- koło zębate wału korbowego GM
- napinacz FEBI
- komplet ślizgów FEBI
- komplet nowych ori śrub
- nowy łańcuch
- filtr kabinowy
- filtr oleju Filtron
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
Teraz stan techniczny odpowiada moim standardom więc można brać się za następne rzeczy... bardziej pierdołowate
ale po kolei
Po swapie hamulców wymieniłem jeszcze płyn hamulcowy na ATE oraz przepompowałem przez wysprzęglik i to jaki tam był syf to jest niesamowite. Smoła tak gęsta że pompa nie dawała rady tego przepchnąć, ale sytuacja została opanowana i pedał sprzęgła o wiele lżej pracuje.
Zaczynamy z silnikiem. Jak widać na zdjęciu był wyciek spod pokrywy zaworów który coraz bardziej się powiększał oraz standard w silnikach 1.0, 1.2 i 1.4 czyli grzechoczący rozrząd przy odpalaniu. Przyczyną tego jest niedomagający napinacz oraz rozciągnięty łańcuch. Jedziemy:
Przyczyna powiększającego się wycieku spod pokrywy zaworów to kompletnie zapchana odma oraz wszystkie podciśnienia od niej:
sporo było czyszczenia żeby to wszystko dobrze udrożnić ale udało się
filtra powietrza nie trzeba było wymienić gdyż ten ma dopiero 20tyś przebiegu, ale i tak zostało wszystko wyczyszczone
Miska olejowa oczywiście zdjęta a później wyczyszczona
podobnie jak pokrywa zaworów i w ogóle wszystko co było rozebrane
tutaj widać jak duży luz miał już łańcuch. Rozrząd zblokowany odpowiednimi do tego blokadami
Takie zakupy trzeba było zrobić:
wszystko przygotowane do składania
Rozrząd oczywiście w tym większym zestawieniu razem z kołami zębatymi wałków rozrządu i wału korbowego. Nie ma półśrodków. W zestawie SWAG były:
- koła zębate wałków rozrządu GM
- koło zębate wału korbowego GM
- napinacz FEBI
- komplet ślizgów FEBI
- komplet nowych ori śrub
- nowy łańcuch
Teraz widać jak ładnie napina się nowy łańcuch
Ogólnie można powiedzieć że na starym łańcuchu przesunięcie rozrządu było już o ząb
Jeszcze bardzo ważne ustawienie tarczy do sczytywania impulsów dla czujnika wałka rozrządu
Potem wszystko zalane nowym olejem Auto wyjechało we czwartek z garażu. Zrobiłem nim 1,5tyś km i jest pięknie. Silnik chodzi o wiele ciszej, o wiele lepiej się zbiera i chodzi mega równiutko
Pełna lista tego co zostało zrobione a nie wymienione we wcześniejszym poście na temat hamulców:
- czyszczenie odmy i podciśnień
- rolka napinacza paska klinowego Deckermann
- pasek klinowy Gates
- wymiana płynu hamulcowego ATE
- oring korka spustowego
- oring korka wlewu oleju
- uszczelka miski olejowej Victor Reinz
- uszczelka pokrywy rozrządu Victor Reinz
- uszczelka pompy wody Victor Reinz
- uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz
- uszczelniacz wału przedni Victor Reinz
- świece zapłonowe BERU
- zestaw łańcucha rozrządu:
- koła zębate wałków rozrządu GM
- koło zębate wału korbowego GM
- napinacz FEBI
- komplet ślizgów FEBI
- komplet nowych ori śrub
- nowy łańcuch
- filtr kabinowy
- filtr oleju Filtron
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
Teraz stan techniczny odpowiada moim standardom więc można brać się za następne rzeczy... bardziej pierdołowate
I r m s c h e r http://opelklub.net/viewtopic.php?f=72&t=438&view=unread#unread
- Adam10
- Klubowicz
- Posty: 116
- Rejestracja: 5 kwie 15, 22:14
- Województwo: pomorskie
- Imię: Adam
- Model: Omega
- Silnik: Y32SE
- Lokalizacja: Gdańsk
Trochę aktualności....
W styczniu przy przebiegu 219821 przegląd gazu i wymiana filtrów + kontrola map kompem
Jeszcze pod koniec stycznia udało się złapać taki przebieg
Następnie przy przebiegu 230231 kolejny przegląd gazu i wymiana filtrów
Przy przebiegu 230332 Corsa w A10 garage i dzieją się takie rzeczy:
- wymiana oleju na Motul 8100 X-cess
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana oringu na czujniku wałka rozrządu bo sie delikatnie pocił
- wymiana pękniętego uchwytu podpory maski
- wymiana lewej przedniej żarówki pozycyjnego
- wymiana włącznika świateł wstecznych bo stary padł
- przegląd hamulców przednich i tylnych
- wyjąłem tylne sprężyny Koni i na chwilę wstawiłem nieco wyższe... ale na jesień wpadną nóweczki niższe :p
Oprócz tego poprawiłem klamkę którą ktoś próbował mi wyrwać
no i zamontowałem lusterko fotochromatyczne z diodą Zaadoptowane z Omegi
Trzeba było zbudować instalację, więc schemat w rękę i jazda
No i wygląda to tak
Jeszcze muszę osłonę lusterka kupić Ale koniec z rażeniem mnie po oczach
W styczniu przy przebiegu 219821 przegląd gazu i wymiana filtrów + kontrola map kompem
Jeszcze pod koniec stycznia udało się złapać taki przebieg
Następnie przy przebiegu 230231 kolejny przegląd gazu i wymiana filtrów
Przy przebiegu 230332 Corsa w A10 garage i dzieją się takie rzeczy:
- wymiana oleju na Motul 8100 X-cess
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana oringu na czujniku wałka rozrządu bo sie delikatnie pocił
- wymiana pękniętego uchwytu podpory maski
- wymiana lewej przedniej żarówki pozycyjnego
- wymiana włącznika świateł wstecznych bo stary padł
- przegląd hamulców przednich i tylnych
- wyjąłem tylne sprężyny Koni i na chwilę wstawiłem nieco wyższe... ale na jesień wpadną nóweczki niższe :p
Oprócz tego poprawiłem klamkę którą ktoś próbował mi wyrwać
no i zamontowałem lusterko fotochromatyczne z diodą Zaadoptowane z Omegi
Trzeba było zbudować instalację, więc schemat w rękę i jazda
No i wygląda to tak
Jeszcze muszę osłonę lusterka kupić Ale koniec z rażeniem mnie po oczach
I r m s c h e r http://opelklub.net/viewtopic.php?f=72&t=438&view=unread#unread