Witam.
Moje autko zostało kupione w marcu 2014r. Warunki jakie musiało spełnić auto to być duże i mieć min 150 kucy pod maską i nie mieć założonego gazu. Wybór padł na omegę BFL. Silniki jakie wchodziły do wyboru to 3.0 lub 3.2. Wybrałem 3.0 ponieważ ma manualną skrzynię biegów a 3.2 seryjnie wychodziły tylko w automacie.
Na początek dane fabryczne po numerze VIN:
W0L:General Motors
0:Not Special Vehicle
V:Omega
B:Omega
P69:4 Drzwiowy Limuzyna
Y:2000
1:Rüsselsheim
064541:SERIAL NUMBER
1SE = DLA PAKIETU NA WARUNKI PYŁOWE
2J6 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,U/DELUXE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
83L = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
A01 = SZYBA,ZABARWIONA
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
AG8 = SIEDZENIA PRZEDNIE,8 REGULACJI,Z PAMIĘCIĄ
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AM9 = SIEDZENIE TYLNE,SKŁADANE DZIELONE
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AR6 = PAS,SIEDZENIE TYLNE,ŚRODKOWY,TRÓJPUNKTOWY
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AV7 = UŻYWANE Z ODEJMOWALNYM OGRANICZNIKIEM ŁADUNKU
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B19 = ORNAMENTACJA,DREWNO
C36 = NAGRZEWNICA POMOCNICZA
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
C87 = LAMPKA CZYTANIA MAPY,TYLNA
C90 = LAMPKA DRZWI
CE4 = SPRYSKIWACZ REFLEKTORA
D44 = POKRYCIE,OBUDOWA LUSTERKA,NADWYMIAROWE,MALOWANE
D63 = SCHOWEK,PODŁOGOWY,PRZEDNI
D64 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETALNYM,PASAŻERA
D74 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z OŚWIETLANYM LUSTERKIEM,STRONA KIEROWCY
DE1 = OSŁONA PRZECIWSŁONECZNA,SZYBA TYLNA
G67 = URZĄDZENIE AUTOMATYCZNEGO SAMOPOZIOMOWANIA
G84 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.70
K09 = ALTERNATOR,120A
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
KA1 = DLA OGRZEWANYCH SIEDZEŃ PRZEDNICH
L81 = SILNIK BENZYNOWY 30
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
M79 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N93 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIOWE,71/2JX17
NA5 = EMISJA SPALIN,KATALIZATOR TRÓJDROŻNY,WARIANT 2
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NV7 = WSPOMAGANIE KIEROWNICY,ZE ZMIENNĄ SIŁĄ
QUE = OPONY,235/45 R17-94W
RUE = WYPRODUKOWANO W RUESSELSHEIM
T6B = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,W PASKI
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T97 = REFLEKTORY,KSENON TN7 = AKUMULATOR,66AH
U07 = KLAKSON,FANFARA U3F U55
UF6 = ŚWIATŁO,NAWIEWY POWIETRZA
UU9 = RADIO,CCR 2006-B
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
UZ8 = GŁOŚNIK,8 BOSE
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W2N = LITERNICTWO,BOCZNE,USUNĄĆ W4Y
W6P = WYKOŃCZENIE,TKANINA,Z TEKSTURĄ
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W8Y = PAKIET AUDIO
W9N = DLA POLSKI
Z1B = DYSZA,SPRYSKIWACZ,OGRZEWANA
Z1M = PAMIĘĆ,WERSJA
Z1Y = FARBA,DWA POKRYCIA
Auto zostało kupione z przebiegiem 262 tys km. Miejmy nadzieję, ze to realny przebieg, ponieważ auto nigdy nie widziało gazu. Poza tym jako ciekawostkę mogę podać, ze autko na początku jeździło w rządzie:
- pierwszym właścicielem było Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Niech ktoś powie że oma to nie kulturalny samochód )
- drugim właścicielem było Centrum Obsługi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Autko kupione bez gazu, jednak przed zakupem była myśl o jego założeniu. Po zakupie okazało sie, że nie pali dużo i gaz nie będzie zakładany. W mieście pali różnie od 10 do nieskończoności a w trasie od 8 jadąc tempomatem 110-130/h do 16 jadąc 180-200/h.
Oto kilka zdjęć mojego auta. Są na nim naklejki innego klubu w którym jestem aktywnym klubowiczem, pojawiającym się na zlotach.
Po zakupie zostało wymienione:
- kompletny rozrząd,
- płyny
- oleje
- filtry
-świece
- zużyte części zawieszenia przód
- ustawiona zbieżność
- kupiony nowy komplet opon
- nabita i odgrzybiona klima.
Na pokładzie auta gra seryjny system BOSE. Jedyne co w nim zostało poprawione to:
- Wygłuszenie drzwi przednich:
- oraz zrobiłem wyjście do podłączenia tel do radia aby słuchać mp3 i mieć zestaw głośno mówiący:
W tym sezonie zrobiłem jeszcze tylko podświetlenie drzwi oraz nóg po ich otwarciu. Wygląda to tak:
Plany na przyszły sezon:
- najważniejsze to wygranie walki z rudą
- obniżenie auta
- założenie rozpórki kielichów
- założenie lekkiego koła zamachowego
- poprawienie dolotu
- założenie czujników lub kamery cofania
- zrobienie podwójnego wydechu
- dołożenie dokładek zderzaków i przyczepienie blendy do tylnej klapy
- pozbycie się tej pseudo gumy z boczków i przycisków
Dalsze plany:
- obszycie całości wnętrza skórą
- wygłuszenie reszty auta
- założenie systemu audio
- założenie całego wydechu z nierdzewki
- poprawienie układu hamulcowego poprzez założenie zacisków 4 lub 6 tłoczkowych oraz większych tarcz.
[OMEGA B] Omega bfl spawka 3.0 211 kucy
- wojciechu1224
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 gru 14, 19:02
- Województwo: mazowieckie
- Imię: Wojciech
- Model: Omega
- Silnik: x30xe
- Lokalizacja: WZY
- wojciechu1224
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 gru 14, 19:02
- Województwo: mazowieckie
- Imię: Wojciech
- Model: Omega
- Silnik: x30xe
- Lokalizacja: WZY
Jak coś to mam czarne skórzane wnętrze do pozbycia się Tylko, że z kombi...Dalsze plany:
- obszycie całości wnętrza skórą
Do całości szczęścia zamontować jeszcze szpere i będzie malina
Miałem okazję pojeździć troszkę 3.0 w manualu i czuć tę moc w porównaniu do ASB Może i ja bym się zdecydował na manual, gdyby nie to, że zbyt leniwy jestem