OPEL OMEGA 3.0 V6 SPORT

Tutaj prezentujemy nasze Ople i ich modyfikacje, wymiany, naprawy.
Awatar użytkownika
grabarz
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2 sie 15, 11:47
Województwo: łódzkie
Imię: Michał
Model: Omega
Silnik: 2,5 DTI

Post autor: grabarz »

dlaczego Ciebie jeszcze nie ma ns omegaelite ? :D
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

grabarz pisze:dlaczego Ciebie jeszcze nie ma ns omegaelite ? :D

Bo nie należe do Elity ;) Pełen indywidual, na OE nikt nie robi takich rzeczy - wole sie nie wypowiadac bo będzie wojna o przekonania :D

Znowu pokolei :)

Wróciło zawieszenie z malowania, plus nowe graty dodatkowe :)

Stabilizator

Obrazek

Elementy montażowe stabilizatora

Obrazek

Wahacze

Obrazek

Obrazek

Sprężyny gwintu do przodu

Obrazek

Napęd rozrządu/pompy oleju (w moim wyłamało sie zabezpieczenie do ustawienia w pozycji 0)

Obrazek

Podziałka na 360* na regulowane kółka rozrządu i wałki ssące (niestety złe i musze je odesłać :( )

Obrazek


Rozmawiałem dość długo ze Świątkiem dzisiaj - chyba weszły nowe plany, żeby wsadzic hardcorowe wałki od niego typu 10.95mm/280* (aktualnie wałki ostre 10.50mm/253* typu GT).
W planach byłyby nowe pierścienie tłokowe, pogłębienie wyżłobień na zawory w tłokach, honowanie cylindrów.

Czy coś jeszcze polecicie pod wyższe wałki ssące??
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Naprawde bardzo bardzo dlugo tu nie zagladalem. Troche sie przy aucie dzialo, troche zrobione juz dawno, troche nowych planow na 2018r juz jest, pare nagrod niby sie zdobylo na zlotach.
Ale mocy ciagle malo :)

To dokoncze najpierw temat komory i calej elektryki z tym zwiazanej.

Po podkladzie epoksydowym, wszystko zostalo pokryte jeszcze podkladem akrylowym, na to baza z palety Renault RS no i oczywiscie lakier bezbarwny.
W miedzyczasie zrobilismy tez odpowiednia ilosc otworow, zeby inaczej puscic przewody elektryczne i hamulcowe.
Teraz wyglada to duzo estetyczniej, a praktyka zostala.

Jesli chodzi o zdjecia, moze byc troche misz masz, minelo duzo czasu, mam nadzieje, ze zrozumiecie - liczy sie efekt koncowy :)

Taki syf byl do uporzadkowania - syf = fabryka.
Obrazek

Tutaj część przeciągnięta pod progiem wewnetrznym, czesc pod podloga.
Obrazek

Kable wypuszczone nad nadkolem plastikowym, nikomu nie przeszkadzaja, sa praktyczne do dojscia.
Obrazek

Jeszcze przed dokladnym ulozeniem.
Obrazek

Obrazek

Dochodzenie co do czego i z czym :)
Obrazek

Poczatki ukladania w bagazniku.
Obrazek

Przepuszczanie kabli pod podszybiem.
Obrazek

Caloksztalt komory.
Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Po elektryce czas pokazac ogół komory.

Wszystko ladnie w jeden komor, nie zadne tęczowe :)
Obrazek

Calosc komory:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Teraz krótka opowieść o hamulcach :)

Felga niby 19" a miesci sie ledwo, zeby nie porysowac felgi albo zacisku trzeba mega ostroznie wkladac :)
Obrazek

Obrazek

Surowy zacisk przed malowaniem, podczas rozbierania.
Obrazek

Zaciski tylne tez Cayenne :)
Obrazek

Po malowaniu proszkowym.
Obrazek

Po dodaniu napisu, ktory mial obowiazek sie tam znalesc.
Obrazek

Przewody w oplocie stalowym zakupione na zyczenie, dobrane do koloru komory i felg :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Male porownanie po oproznieniu butelki.
Obrazek


Jesli chodzi o naped, to z poprzednich postow juz wiadomo, ze siedzi jedyna w polsce 6-cio biegowa skrzynia w V6 od bmw :)
poczatkowo chodzilo to z kolem dwumasowym, ze wzgledu na brak innych mozliwosci a auto musialo juz jezdzic.
Podczas zime 2016/17 sposob zostal znaleziony :D

Poszlo kolo zamachowe z vectry 2.6 v6 pod tarcze 240mm, zostalo odelzone do 6,5kg z seryjnych 16kg i wywazone do 11.000rpm.
Tarcza... z tarcza to dluga historia.

Z kolem dwumasowym tarcze byla bez sprezynek, a do tej skrzyni producent nigdy nie przewidzial jednomasu,
Zostal zrobiony custom, wyprasowany wieloklin z tarczy ktora pasowala wczesniej, i wprasowany do nowej tarczy 240mm ze sprezynkami od bmw e60 3.0d.
Calosc po wprasowaniu zostala jeszcze dodatkowo wzmocniona spawem (poczatkowo nie bylismy pewni tej operacji, ale po calym sezonie odcinania łutututu nic sie nie stalo).
Dyfer jest 3,27 + LSD.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zawieszenie bylo juz pokazywane wczesniej, ale chyba jeszcze nie zlozone :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wkoncu czas na upragniony silnik :)

We wczesniejszych postach byly pokazane wszysciutkie nowe czesci, od lekkich popychaczy, wszelkich uszczelek, wielu nowych srub itd.
To teraz kilka zdjec z prac nad silnikiem, niestety tez niezbyt chronologicznie, poniewaz zdjec jest mnostwo i z przed dlugiego czasu :(

- wymienione panewki korbowodowe
- wymienione pierscienie tlokowe
- poglebione wciecia na zawory w tlokach (ze wzgledu na mocno sportowe wałki)
- pelne honowanie cylindrow (nie bylo rantu na gorze cylindra, co bardzo mnie ucieszylo, nagar zostal usuniety)
- wszystko zostalo od srodka w bloku dokladnie umyte, pompa oleju rozebrana, umyta, uszczelniona i zlozona.
- blok pomalowany na czarno

Nastepnie glowice:

- rozebranie w najdrobniejsze elementy, zrobiony pelny porting wszystkiego co sie dalo, tj. kanaly ssace i wydechowe
- pelna regeneracja glowic, szlif gniazd zaworowych, zaworow, dotarcie wszystkiego, wymienione prowadnice i sprawdzona szczelnosc.
- zostaly dane lekkie popychacze, zakupione u Kczecha, super reagują na ostre wałki ( pomysł dany od Świątka).
- całość przypieczętowały HARDCOROWE wałki ssące. Jest to wersja R - rajdowe, od Świątka, wznios 11mm i 280* kąt otwarcia (seryjne wałki maja 10mm i 238*), wałki wydechowe serii GT rowniez od Świątka 10,6mm i 253*
- regulowane koła rozrzadu narazie pozostają tylko na ssaniu, ale plany są na wydech tez - musze tylko cos wymyslic z czujnikiem polozenia wałka, bardzo nie lubie checka :D

Jesli chodzi o uklad zasilania to tak jak wczesniej dalej w baku jest pompa Walbro 255 5 bar, regulator cisnienia paliwa 3.8bara, wtryski narazie seryjne, spokojnie wystarcza do 300KM przy tym cisnieniu. W planach sa troszke wieksze wtryski, zeby przy nowym kolektorze dolotowym moc pojsc pełną parą na 300KM+ :)
Zostala zorganizowana tez nowa chlodniczka oleju ze stali nierdzewnej :) podobno rzadka :)

Aktualna moc silnika 281KM / 312NM

kanaly ssace i wydechowe w trakcie prac
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dol silnika przed sciaganiem pokryw, oslow czy jak to tam :D
Obrazek

Juz z glowicami:
Obrazek

Powolne przymierzanie sie do wydechu:
Obrazek

Wspomniana wczesniej nierdzewna chłodniczka oleju
Obrazek

Porownanie popychaczy:
Obrazek

w trakcie honowania:
Obrazek

Finalnie wszystko zostalo podlaczone do Ecumaster DET3 w opcji Fuel inplant, jako swinka nie zdaloby w ogole egzaminu.
DET3 steruje teraz kazdym wtryskiem z osobna, oryginalny ECU nie ma z wtryskami nic wspolnego.
Dzieki temu jest wiecej mozliwosci.


Po odpaleniu i wstepnym wystrojeniu silnika zeby chodzil na takich wałkach, trzeba było jechac na wydech, ze sąsiadów nie budzic po raz X

Jak całość z nierdzewki, to całosc. Wczesniejsze oryginalne kolektory barany Mantzel'a poszły na handel.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Juz powoli na aucie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zostały zrobione dodatkowe otwory na sondy szerokopasmowe, przy strojeniu nieodzowne.

Zaślepiony otwor na EGR, po co to komu? :D
Obrazek

Efekt koncowy, po wlaczeniu launch control, ktory mi w sumie tylko do tego sluzy :D
Obrazek

Zloty jak zloty, niektore udane, niektore poprostu srednie. Ale napewno na kazdym warto bylo byc.

Obrazek

Obrazek

Aktualnie przeplywomierz juz wywalony :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

z Seba na OWLA V
Obrazek

Z tym gosciem przegralem na najladniejsza komore silnika :p
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Roznego rodzaju nagrody, to za auto, za modyfikacje, za komore.

Omega Elite
Obrazek

Obrazek

Slow Flow za komore
Obrazek

LCTM Małdyty 2017, 2 miejsce za felge
Obrazek

Zbiory z OMega Elite
Obrazek

Obrazek

Golf&Cars Pasłęk
Obrazek

I bylo wiele, wiele innych, ale nie sposob to tutaj wszystko opisac, pozatym, nie chce sie przechwalac, uwazam ze duzo pracy jeszcze przede mna.
Do tej pory się nie spelnilem, dalej nie zamierzam.
Plany teraz juz w sumie sa raczej tylko z tematu estetyki dbanie o lakier jak szkola detailingu nakazuje, byc moze obszycie deski w srodku w jakas ladna skore.
Mechanicznie, to w sumie tylko nizej i mocniej.
W 2018r zamierzam przekroczyc magiczna granice 100KM z 1litra pojemnosci w tej V-ce :)
customowo przygotowany kolektor dolotowy, wieksze wtryski i inny potrzebny sprzet mysle ze dadza rade :)
Awatar użytkownika
Pieter
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 13 gru 15, 21:12
Województwo: śląskie
Imię: Piotr
Model: Corsa
Silnik: Z12XEP

Post autor: Pieter »

Komora silnika wygląda super, ogólnie kawał dobrej roboty :D
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Jest pomysł na mocniejszego clean’a, tylko chłodnice inna potrzeba i troszkę obieg węży chłodniczych przerobić :)
Awatar użytkownika
Teo
Klubowicz
Posty: 201
Rejestracja: 31 gru 14, 10:14
Województwo: pomorskie
Imię: Przemek
Model: Astra
Silnik: Z16XE

Post autor: Teo »

Gratuluję! Za samo zaparcie, chęci i na pewno nie małych pieniędzy do zrobienia JEDYNEJ omegi, pięknej omegi!
Mam nadzieję, że będziesz na OWLA VI to się przyjrzę bliżej :)
|Skoda Favorit 135LS 91" | Pierwsze kroki
|Opel Vectra A C20NE CD LPG 92" | Pierwsza miłość
|Opel Astra G Z16XE LPG 01"| Mieszane uczucie
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Na OWLA VI obowiązkowo, juz od dawna mam zaklepany wjazd i nocleg. Zeby tylko zdążyć wszystko zrobić co w planach, narazie temperatury i brak chęci skutecznie to uniemożliwiają...
Wraz z lepszym samopoczuciem przyjdą prace i kolejne info.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Showroom / Pochwal się swoim Oplem”