OPEL OMEGA 3.0 V6 SPORT

Tutaj prezentujemy nasze Ople i ich modyfikacje, wymiany, naprawy.
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Wpis z 24.12.2013r.

W dalszym ciagu czekam na walki z UK (nie moge sie doczekac, a brak czasu sprzedawcy opoznia wysylke).
Wciaz nie moge tez poprawnie odczytac tej tabeli z parametrami seryjnych walkow. chcialbym wiedziec jaki mam obecnie czas otwarcia zaworow na walkach ssacych G i wydechowych A w silniku x30xe.

z pewnego wątku na forum VKP i roznych angielskich forach zobaczylem, ze chlopaki wkladaja 4 x G (ssace) albo 4 x A (wydechowe) do x30xe, co odpowiednio ma dodawac KM lub Nm ze wzgledu na katy otwarcia itp.
Ile w tym prawdy?

Zaś Hans na VKP pisal, ze omega po wsadzeniu 4 x G byla tragedią.. i zrób cos raz a dobrze, zeby nie powielac czyjegos bledu po raz n-ty :hyhy:

Zastanawialem sie nad kombinowaniem: walki ssace ostre od Światka i na wydech wsadzic walki G. lub zostawic A, no i mam zagwostke do rozwiazania :)
Zaznaczam, ze najbardziej zalezy mi na Nm ;)


Wpis z 27.02.2014r.

Mała poprawka, przyszły do mnie niedawno ostre wałki by Świątek. wkoncu sie doczekalem.
sa to wałki z serii GT 2 ssace i 2 wydechowe :) wznios 10.5mm/10.5mm (o 0.5mm wiekszy niz w serii) i 253*/253* (o ok. 15* wiecej niz w serii).

z planow doszedl jeszcze nowy dolot, srednica 80mm od puszki Mantzel'a, mozliwie jak najkrotszy, zakonczony stozkiem z wylotem 76/80mm umiejscowionym w odpowiednim miejscu (czyli gdzie jest mega zimno, cieple powietrze nawet nie ma tam dostepu) :hyhy:

wszystkie plany opisywane wczesniej ciagle sie powoli realizuja, dorabiaja, zamawiaja lub kupują. znam wszystkie ceny, teraz tylko nazbierac $$, troche czasu na montaz i po zakonczeniu wszystkiego strojenie :hyhy:

foto wałków.

Obrazek

Obrazek

CD.

tak wygladaly uszczelki pod kolektory przerobione z wersji 3.2 na wersje pod rurowce :)

Obrazek

tak wygladaly same kolektory rurowe :)

Obrazek

a tak to wygladalo na glowicy prawej (w przypadku FWD przedniej) :)

Obrazek

niestety tylko tyle znalazlem :( a mialem sporo wiecej dokumentacji, bo robilem zdjecia wszystkiemu, z czym moglem miec potem problem przy poprawnym skladaniu :)

CD.

wkreca sie na obroty jeszcze szybciej niz zaczal sie wkrecac po zmianie na lekkie kolo z c20xe :)
żeliwne kolektory to wielkie nie porozumienie.. :dobani:
zobaczymy co bedzie po strojeniu, narazie na hamownii nie bylem :) i jak dotad nie wiem kiedy bede - czas i $$ :padam:


Wpis z 19.03.2013r.

dziś doszedł ostatni element układanki pt. "wydech". - X-PIPE. połączenie dwóch wydechow w jednym miejscu dla wyrownania ciśnień w obu głowicach.
przy okazji wspawywania x-pipe'a, odrazu zostanie wymieniona sonda lambda, która ostatnio padła.
Omega odwiedziła też blacharza celem reanimacji zaniedbanej wcześniej blachy. aktualnie zbiera się do kupy. byle do sezonu...

foto X'a ;)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 mar 16, 15:29 przez sipa666, łącznie zmieniany 1 raz.
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Wpis z 27.09.2014r.

nie pisalo sie, a pare razy sie podzialo :)

np. przy ponad 250km/h na A1 rozpadla sie skrzynia biegow :(
bardzo prawdopodobne, ze bedzie w pazdzierniku przerobka na 6-cio biegową skrzynie od E46 :)

w silniku po kolei dzialo sie bardzo powolutku. eksploatacja + dodatkowe bajery :)

dostała nowego oleju Motul, filtr + czujnik położenia wałku korbowego Bosch - odrazu obroty sie uspokoily.

Obrazek

kupione szyba tylna (bez zadnej ryski, przygotowana pod przyciemnienie, boczne szyby tez niektore podmienione, by byly bez rys przed przyciemnieniem), + listwy boczne na drzwi (wersja od B fl). drzwi rowniez kupione, brakuje jeszcze tylnych lewych do pelni szczescia.

Obrazek

bylem rowniez z Adam10 w okolicach Drezna, po pare ciekawych gratow :)
po zderzak z Cadillac Catera (poszukiwany przeze mnie tylko dlatego, ze ma miejsce na kwadratowa tablice :D ), lampy w blotniki tyl + klape w idealnym stanie (z Cadillac Catera) - moja okazuje sie w stanie w ktorym nie chce jej odnawiac. wole sprzedac.
dodatkowo sa tez obrysowki na przedni zderzak (w tylnym sa razem ze zderzakiem kupione). Tak wiec caly pakiet jest z Catery, jesli chodzi o zewnatrz.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


aktualnie Omega wyglada w ten deseń :)
zdjęcie z Wdzydz.

Obrazek

pod domem:

Obrazek

stan przed malowaniem pewnych kółek :)
Pan Grabowski sie postaral, pieknie przerobil mi koleczka na ostre wałki rozrzadu. niedlugo montaz walkow, kolek, rozrzadu, dolotu i na strojenie.

koła oczywiscie dostana odpowiedni kolor, coby zaczac robic porzadek pod maska.

Obrazek


Wpis z 12.10.2014r.

Kółka przyszły całe i zdrowe w odpowiednim kolorze. Niestety nie udało się dorwać czarnych srubek przez wykonawcę, wiec ja muszę to zrobić :) pozostało wszystko zmontować i przed zimą wystroic. :hyhy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Połączenie czarno czerwone pod maska, będzie się podobać? ;)


Wpis z 4.11.2014r.

a wiec tak. wkoncu zebralem sie, zeby cos tu napisac. mialem przez jakis czas problem z odpaleniem auta, ale juz wiem co bylo nie tak :)

od poczatku:
przyszlo pare fajnych gratow:
regulator paliwa 3.8 bar (seryjnie jest 3.0 bar)

Obrazek

wtryski 330ccm (seryjne 230ccm)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


elementy dolotu, rury 89mm, laczniki i stożek, zeby ciagnal zimne powietrze spod zderzaka :)

Obrazek


zostaly pomalowane elementy dolotu pod kolor, zlozone ostre walki na regulowanych kolach, zlozony rozrzad, uszczelniacze walkow.

ostatecznie po wielu kombinacjach zostal seryjny regulator paliwa 3.0 bar i seryjne wtryski 230ccm (do czasu wyjazdu na strojenie), bo przy wiekszycm podawaniu paliwa bez strojenia nie ma mowy o wolnych obrotach i normalnej pracy motoru. (nawet nie chcial dobrze odpalic - paliwa szlo w brud, przelewalo ostro :) raz udalo0 sie go ustawic na wolnych obrotach po komp pokazywal spalanie chwilowe 3.0l/h :hyhy: jest moc :D
strojenie na wiosne, gdy tylko temperatura na to pozwoli :hyhy:

foto pozostalych gratow:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


do puszki mantzel'a zostala z oryginalnej 76mm na 89mm dospawana rura :)

Obrazek


pompa paliwa idealnie wpasowana w oryginalny koszyk. walbro, 5 bar :)

Obrazek

wystawiony stozek, co by zbieral zimne powietrze
Obrazek

przy okazji pomalowalem kolka od pompy wspomagania i pompy wody bo juz je bralo na brazowo :p
Obrazek

wpasowany oryginalny przeplywomierz w nowa rure 89mm:

Obrazek

tak to wstepnie wyglada pod maska, bedzie uporzadkowane wszystko i zrobione porzadnym aparatem przez kolege, ktory interesuje sie taką fotografią:)

Obrazek

jak zdobede jakis sprzet do nagrania video, to nagram jak to chodzi - a'la muscle car :hyhy: :D

dodatkowo wsadzilem juz zderzak z Catery i nowa klape. wstepnie wyglada to tak a bedzie lepiej :hyhy:

Obrazek

Obrazek

Wpis z 10.11.2014r.

Nr. Regulatora ciśnienia paliwa 3.8 bar: 0 280 160 642.
Wzięty z omegi 3.2 y32se (prawdopodobnie w 2.6 y26se tez taki występował).

Dzisiaj kupilem komplet drzwi, tj. 4szt. W idealnym stanie, bez grama rdzy, z osprzętem. W środę jade umawiać się z blacharzem na termin. Po blacharzu będą jeszcze inne ciekawostki, po które będę jechał aż do Bytowa (100km), ale to zostawiam wytrwałym ;) :hyhy:
Ostatnio zmieniony 27 mar 16, 17:03 przez sipa666, łącznie zmieniany 3 razy.
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Wpis z 15.02.2015r.

Z nowosci, o ktorych wiedza nieliczni :)

Wpadla skrzynia 6-cio biegowa z bmw e46. Przelozenia mega krotkie, w przyszlosci wydluzy sie innym dyfrem :)
Przyciemnione wszystkie szyby, tylna do wklejenia na ori uszczelke.
Do zderzaka irmscher'a wpadly pomaranczowe obrysówki z Catery :)

Zdjecie jakies postaram sie wrzucic jak usiade na normalny komputer :hyhy:

Wpis z 16.02.2015r.

dostalem info, a nie wiedzialem ze sie kola pasowe w 3.0 i 3.2 roznią :) w 3.2 jest bardzo lekkie, wiec napewno wpadnie lekkie kolo.

eko-fasolki obowiazkowo zostaly wyciete, kanaly lekko powiekszone i oczywiscie wygladzone.

niestety wraz z 6-cio biegowa skrzynia wpadl spowrotem ciezki dwumas (16kg) :(
juz jestem w trakcie poszukiwan zamachu z vectry (ta sama grubosc, co moj dwumas - od c20xe niestety jest za cienkie kolo i przez budowe skrzyni od BMW nie dalo rady tego technicznie zlozyc). oczywiscie jednomas z vectry bedzie odrazu odelzony do wagi zamachu z c20xe :hyhy: + nowa tarcza sprzegla z e60 3.0d i docisk Omegowy lub Vectrowy :)

:hyhy:

pare fot:
obrysowki catery, oczywiscie wpasowane w miejsce jak w oryginale :)

Obrazek

dzwon skrzyni omegowej ze skrzynia bmw, jeszcze nie pospawane ale juz ustawione ze sprzeglem, zeby dobrze bylo ;)

Obrazek


zapomnialem sie tez pochwalic, ze przyjechal do mnie ostatnio ori wydech Mantzel'a z nierdzewki :hyhy:
bedzie montowany po znalezieniu odpowiedniego X-pipe'a :)


foto z prac nad skrzynia BMW rowniez niebawem. :hyhy:


Wpis z 6.04.2015r.

po pewnym czasie znow zachcialo mi sie cos grzebac, mrozy odpusily wiec mozna grzebac :)

oddalem plastiki do spawania/klejenia:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


wypolerowalem delikatnie lampy bo po zimie i dlugim staniu troche sparciały :hyhy:

Obrazek

wymienilem tez postojowki na diody SMD (bardzo ladnie daja i ponoc sa niesmiertelne) oraz nowe zarniki D2S 4300k. przy dobrym aparacie zrobie foto jak ladnie daje - gdy sie zarniki juz rozgrzeja porzadnie.

Mam tez w planach felgi do wziecia 19" 8.5" przod i 10" tyl :)
foto jak juz je dostane na miejsce :hyhy:

wydech z nierdzewki Mantzel'a za 3 dni bedzie przerabiany pod wersje sedan + bedzie wspawany X-Pipe w odpowiednie miejsce.
Oczywiscie ma prawidlowy rozmiar 2 x 2.5" na tlumikach przelotowych.

Zacznie sie dziac powolutku juz :)


Wpis z 23.04.2015r.

wydech poprawiony, jest 2 x 2.5". jeszcze tylko koncowki wydechu trzeba przyspawac jakies ladne.
reszta jest zrobiona elegancko.
wydech + x-pipe z nierdzewki. dzwiekowo daja rade.
Strojenie na poczatku Maja! :hyhy: :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 mar 16, 17:30 przez sipa666, łącznie zmieniany 2 razy.
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Wpis z 27.04.2015r.

Czujnik biemwi od swiatel cofania kupiony, wkrecony, kable przerobione - efekt: sa swiatla cofania :) (omegowy mial inna biegunowość)
Dorobilem tez kawalek instalacji pod obrysowki przednie z Catery. Podlaczone pod swiatla pozycyjne L+P.

Dodatkowo, sklejony zderzak przedni irmscher'a juz elegancko spasowany na aucie. Wszystko dzieki magicznej gabce dolaczonej do zestawu i oryginalnej balce - ktora minimalnie rozni sie od oryginalnej...
Jak z fabryki, zadnych szczelin :)

Filmik z wydechu, ale kiepski bo silnik zimny to nie chcialem pałowac :)

https://www.youtube.com/watch?v=cyHQqCnwuCc

Ps. (Jezeli ktos da mi instrukcje, to wstawie odnosnik, zeby sie film w poscie wyswietlal. Niestety wujek google mi nie pomogl).
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Wpis z 1.12.2015r.

Czas odswiezyc troche temat z tych pajęczyn.

Omega - a wlasciwie juz teraz Catera, jest zrobiona blacharsko, lakierniczo, silnik dalej czeka po strojenie dodatkowe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak bylo podczas prac, spawanie, pasowanie, zabezpieczanie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

U lakiernika po pomalowaniu budy bylo tak - skladania co nie miara...

Obrazek

Obrazek



Po pierwszym strojeniu nie udalo sie ani pokrecic walkami, ani pobawic zaplonem - jest tylko mniejwiecej ustawiona dawka paliwa na rozruch, dobrany afr na poziomie 11.5-12 z tego co pamietam, i przeniesiona odcinka do 7600 obr/min. :hyhy:

Aktualna moc na ostrych walkach i innych modach to 224KM 6800obr/min i 270Nm 5500obr/min.

Moc przeniosla sie troche do gory i jest delikatnie wieksza. Moment pozostal ten sam, tylko przeniosl sie o ponad 2000obr/min w gore.
Idac za tym co robil u siebie Tomekx9 w Astrze, pojdziemy ta sama droga. Pokrecimy walkami, przyspieszymy zaplon, zrobimy polerke dolotu a ostatecznie wystrojone bedzie wszystko EcuMasterem DET III. u Tomkax9 przyspieszenie walka ssacego i zaplonu podnioslo podobno ze 180KM do 219KM. Wedlug mnie kolosalnie.
Jednak przy strojeniu na oryginalnym kompie jest zbyt duzo zabawy, miedzy innymi dlatego prawie nic u Nokii nie wystroilismy jak u Niego bylem. od 10.00 do 22.00 :zly:

Przyjechaly tez nowe kola i opony. Rial Daytona Race 19" 8.5j przod i 10j tyl. Naciagniete sa opony 215/35 z przodu i 255/30 z tylu.

10" i et30 idealnie chowa sie w nadkole z ta opona.

Obrazek

Obrazek

Aktualnie szukam garazu na zimowanie, chwila odpoczynku i znowu zacznie sie w zime zbieranie gratow kolejnych :)
Ostatnio zmieniony 27 mar 16, 17:59 przez sipa666, łącznie zmieniany 1 raz.
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Wpis z 27.12.2015r.

Podczas mocniejszego dodania gazu wtryski potrafia zgubic paliwo, lub tak jak wracalem od Babci ostatnio - chyba lały bardzo mało paliwa - jazda na 5 biegu, 60km/h i 1800 obr/min. = spalanie średnio 17-18l/100km według komputera. Jakby nie dostawał paliwa tyle ile trzeba...
Jak wszystko wróciło do normy to spalanie spowrotem zmalało do 7.5-8l/100km. Ciekawa sprawa dla mnie.
Czyżby oryginalny ECU gubił mapy, albo cokolwiek z elektroniką się działo? Czy to może sprawa mechaniczna? Tu wstawiam film jak sie zachowywało podczas drogi.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3zExsaoT-cY[/youtube]

Będziemy się tym zajmować jak przyjdzie na to czas. Tymczasem będą powolutku zbierane nowe graty.
Mianowicie:
1) Heble przód i tył z Porsche Cayenne:
- tarcza 360mm i zacisk 6-cio tłoczkowy na przód
- tarcza 330mm i zacisk 4-ro tłoczkowy na tył

2) Na stałe zamontowany EcuMaster DET III + Sonda AFR

3) Chciałbym oddać do Rewara swoje ostre wałki, żeby jeszcze zwiększyli kąt ze Świątkowych 253* na 276*.
Wałki są wyższe bo 10.6mm wzniosu (oryginalne 10.0mm) i mają już teraz większy kąt bo 253* (oryginalnie 238*).

Lub też spróbować pokusić się na wałki Catcams lub Dbilas 10.95mm i 280* - nie wiem, czy to już nie ostra przesada :hyhy:

Teraz pytanie, do tych bardziej doswiadczonych - nie chce slyszec, ze sie nie oplaca czy innych bzdur.
Co muszę wzmocnić w głowicach, co wymienić żeby głowica i jej elementy wytrzymały obroty 7000-7500 obr/min bez zgrzytnięcia?
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

24.03.2016r.

Byla mala sesja, podobno wyszlo okolo 70 zdjec, ale na szybkosci dostalem tylko 9 :)

jest tez przyczyna ostatniego przerywania silnika.. chodzil na 4 gary, bo jedna swieca nie sprawna, a druga... ZŁAMANA! :hyhy:

Generalnie brakuje mi kilku mini elementow, zeby z zewnatrz bylo widoczne ok :)

- emblemat Cadillac'a na grill
- emblemat Cadillac'a na airbag
- dekielki do felg czarne z logo "PORSCHE" - tak sobie wymyslilem, wiec tak ma byc :hyhy:
- zalozenia tylnej dokladki i wspawania koncowek wydechu
- chetnie przygarne tez od niemca listewki wewnetrzne z logo Cadillac'a, zeby bylo wszystko do bólu :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przez jakis czas nie bedzie sie dzialo, bo trzeba troche pojezdzic, nabic kilometrow, pokazac sie tu i tam ;) :hyhy;

ewentualnie montaz nazbieranych elementow, wtedy wstawie krotkie aktualizacje - glowny cel na ten sezon, pokazanie sie w wielu miejscach ;)
Ostatnio zmieniony 27 mar 16, 18:10 przez sipa666, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
grabarz
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2 sie 15, 11:47
Województwo: łódzkie
Imię: Michał
Model: Omega
Silnik: 2,5 DTI

Post autor: grabarz »

przesadzone jest to auto :D jedyne w swoim rodzaju :)
Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 28 gru 14, 22:00
Województwo: wielkopolskie
Imię: Krzysiek
Model: Astra
Silnik: X17DT
Lokalizacja: Koźmin Wielkopolski

Post autor: Krzysiek »

Ta omega...sorry, właściwie Catera porobiła mnie kompletnie, graty posiadania tej sztuki ;)
Awatar użytkownika
grabarz
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2 sie 15, 11:47
Województwo: łódzkie
Imię: Michał
Model: Omega
Silnik: 2,5 DTI

Post autor: grabarz »

Jak rozwiązałes temat z halogenami?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Showroom / Pochwal się swoim Oplem”