[Rekord E2] - Reksio Heja

Tutaj prezentujemy nasze Ople i ich modyfikacje, wymiany, naprawy.
Heju
Początkujący
Posty: 6
Rejestracja: 2 sty 15, 19:21
Województwo: wielkopolskie
Imię: Łukasz
Model: inny
Silnik: 22E

Post autor: Heju »

Witam chciałem Wam przedstawić mojego opelka, którego aktualnie posiadam, i który jest najprawdopodobniej moim życiowym projektem.
Jak to w takich projektach bywa, nie wszystko robi się szybko, a z racji wieku tego auta, trzeba również wykonać wiele prac związanych z jego utrzymaniem. Co do samego samochodu przedstawiam dane poniżej:

Dane podstawowe:
Opel Rekord E2 z 1986 roku,
Sam model "E" był produkowany od bodajże 78 roku, a w 82 przeszedł lifting. Mój egzemplarz jest z samego końca produkcji czyli 1986 roku.
Następcą Rekorda w gamie Opla, była wszystkim znana Omega A oraz kolejne B, C i CFL.

Silnik:
22E - 22oo cm3 na pełnym wtrysku, nowoczesny jak na tamte czasy, posiadał układ wtryskowy firmy Bosch LE-Jetronic i legitymował się mocą 115 KM i 182 Nm. Był to najmocniejszy silnik dostępny w modelu Rekord E2. Bliźniacze modele (choć nie identyczne) Senator A1 i A2, Commodore C, posiadały również silniki 6 cylindrowe.

Skrzynia i napęd:
Mój egzemplarz posiada 3 biegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na tylną oś - bez żadnej szpery. Jest to chyba największy ból tego auta (ta skrzynia), choć z drugiej strony są też zalety jazdy w mieście tym samochodzikiem.

Wyposażenie:
Mój model to dokładnie "GLS Exclusiv", także wyposażony jest całkiem sympatycznie. Zaczynając od wewnątrz - brązowa welurowa tapicerka i brązowe dywany, szyber dach, czteroramienna skórzana kierownica, antena zintegrowana w szybie, oryginalne Radio SC 304 (z wyświetlaczem).
Z zewnątrz dokładka pod przedni pas, nakładki progów, kalkomania z boku i tyłu auta (poprzeczny paseczek), specjalne oznaczenia modelu na przednich błotnikach, aluminiowe 14 calowe felgi a'la szprychowe.

Modyfikacje:
Od chwili zakupu, w wewnątrz udało mi się wymienić zegary na wersję z obrotomierzem i dodatkowymi wskaźnikami ładowania i ciśnienia oleju.
Digital nie występował w Rekordzie, więc go nie zakładałem.
Mam już oryginalny sterownik elektrycznych lusterek, i prawe elektryczne lusterko (lewe sobie zrobie :P )
Mam także oryginalny przełącznik sterowania szybami na przód - podnośniki i silniczki będą z Omegi A.
Gril został próbnie przemalowany na czarny mat, i to samo czeka pozostałe plastikowe elementy na zewnątrz auta.
Przyciemniłem też lampy z przodu, malując szare plastiki na czarny mat.

Obniżone zawieszenie - na zasadzie szlifierki :) robione na próbę - temat zawieszenia mam już rozkminiony.
Felgi, było ich kilka, po seryjnych 17 Borbet BS (nie podeszły mi do końca), wymieniłem na Azev typ A 7.5 16 lecz stwierdziłem, że są za małe.
Finalnie Reksio stoi na: 17 calowych 7.5 cala szerokich Zender Star.

Plany:
W tej chwili Reks przechodzi reanimacje, generalnie do wspawania mam kielichy i kilka ubytków z przodu auta, podłoga progi i tył auta jest w bardzo dobrym stanie, jednak głównym planem jest przywrócenie stanu blacharskiego do jak najlepszego stanu.
Lakier jest oryginalny, i tam gdzie może taki zostanie.

Kilka zdjęć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wersja najświerzsza:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz Reksio się powoli reanimuje, ale mam nadzieję już na późną wiosnę uda mi się nim wyskoczyć na miasto :)

Pozdrawiam
Grzechu
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 28 gru 14, 21:14
Województwo: kujawsko-pomorskie
Imię: Grzeniu
Model: Astra
Silnik: C20XE
Lokalizacja: Z Bydgoszczu/Czarże

Post autor: Grzechu »

Popraw post bo nie widać zdjęć :)
Kaczuszka :) ==> Opel Astra G Caravan
Heju
Początkujący
Posty: 6
Rejestracja: 2 sty 15, 19:21
Województwo: wielkopolskie
Imię: Łukasz
Model: inny
Silnik: 22E

Post autor: Heju »

Udostępniałem z OneDrive, może mi coś nie wyszło - jeśli dalej się nie wyświetlają to mam udostępniony katalog ze zdjęciami Reksa:

http://1drv.ms/17fxzpC

Pozdro
Grzechu
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 28 gru 14, 21:14
Województwo: kujawsko-pomorskie
Imię: Grzeniu
Model: Astra
Silnik: C20XE
Lokalizacja: Z Bydgoszczu/Czarże

Post autor: Grzechu »

Jest ok ;)
Super wygląda i fajnie że zabrałeś się za odbudowę tego klasyka :)
Czekam na dalszy rozwój wydarzeń.
P.s. Czy on ma napęd na tył?
Kaczuszka :) ==> Opel Astra G Caravan
Elvis
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 29 gru 14, 21:14
Województwo: śląskie
Imię: Andrzej
Model: Kadett
Silnik: C20XE

Post autor: Elvis »

Tak to RWD :) tez czekam na rozwój wydarzen :))
Awatar użytkownika
ArekGSi
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 30 gru 14, 18:25
Województwo: wielkopolskie
Imię: Arek
Model: Kadett
Silnik: c20let

Post autor: ArekGSi »

Świetne auto. Również czekam na rozwój tematu. Kolejny bardzo dobry przykład ze jedyne co potrzebne do szczescia to gleba i koło :)
Maniekk
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 6 sty 15, 21:35
Województwo: kujawsko-pomorskie
Imię: Maniek
Model: Astra
Silnik: C20XE

Post autor: Maniekk »

Środek ładnie wygląda, na bogatości :)
Heju
Początkujący
Posty: 6
Rejestracja: 2 sty 15, 19:21
Województwo: wielkopolskie
Imię: Łukasz
Model: inny
Silnik: 22E

Post autor: Heju »

Dzięki Panowie za opinie :)
W najbliższym czasie silnik ze skrzynią wyjedzie z budy, zostanie odpowiednio wyczyszczony i przygotowany. Cała komora natomiast zostanie wyspawana i połatana, zabezpieczona i polakierowana na nowo.
W międzyczasie powinno udać mi się kilka modów wykonać, wrzucę także jakieś zdjęcia z operacji transformacji :)
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Showroom / Pochwal się swoim Oplem”