Witam, przedstawiam swoją jak ją nazywają znajomi "babcię na koksie". Obecny setup jest wynikiem wieloletnich zmian i żmudnych modyfikacji, które mają na celu stworzenie sprawnie odpychającej się zabawki, którą można tez pojechać po bułki...
1. Model:
Ascona B
2. Silnik:
silnik 3.2 z Opla Vectry C, kompletnie odbudowany;
dwie zmodyfikowane turbosprężarki K03s + custom aktuatory;
2,5” downpipe’y, 3” wydech + dwa tłumiki przelotowe;
wtryski 875cc;
duży intercooler (450x300);
dodatkowa chłodnica oleju;
blowoff;
custom aluminiowe pokrywy zaworów;
custom kolektor ssący z pojedynczą przepustnicą;
oil-catch tank dla silnika i oddzielny dla skrzyni biegów (!);
custom chłodnica płynu;
custom wiązka silnika;
custom elektronika oparta o Ecumaster EMU + Bluetooth;
ogarnięta komora silnika, aku, spryskiwacze w bagażniku, układ wentylacji przebudowany, wiązki silnika ukryte.
3. Rok produkcji:
1978
4. Przebieg:
Nieznany (brak licznika kilometrów)
5. Wyposażenie:
Dodatkowe wskaźniki ( ciś. oleju, temp. oleju, ciś. doładowania, Egt )
Reszta to typowa sparta
6. Inne informacje o aucie:
BRAK
7. Car audio:
BRAK
8. Modyfikacje
a) Wewnątrz:
Fotele Cobra classic cs;
pasy: Sparco (kierowca 4', pasażer 3');
nakładki na pedały Sparco;
gałka zmiany biegów Momo;
brak wygłuszeń;
kierownica Momo
zmienione zegary + kilka dodatkowych;
zrobiona od zera obudowa tunelu skrzyni biegów;
przebudowana deska rozdzielcza.
b) Zewnątrz:
Żaluzja tylnej szyby, spojler zderzaka przedniego, zrolowane nadkola przednie, wstawione nadkola tylne z Golfa II
Układ hamulcowy:
przód- tarcze nacinane i nawiercane 308mm zaciski cztero tłoczkowe Brembo;
tył- tarcze lite nacinane 258mm zacisk Bmw;
ręczny na hydraulice;
regulator siły hamowania tylnej osi Wilwood;
serwo Vectra A, pompa hamulcowa 25mm
Zawieszenie:
Przód wypiaskowany, polakierowany proszkowo + poliuretan Strongflex (żółty), amortyzatory Koni żółte regulowane +sprężyny H&R;
Tył konwersja na kompletne zawieszenie E30, E36 compact, wypiaskowane, polakierowane proszkowo + poliuretan Strongflex (żółty),
amortyzatory Koni żółte regulowane + sprężyny ISC.
Układ napędowy:
szpera 25% z przełożeniem 2.93;
skrzynia biegów Opel Omega A;
custom wał napędowy, połączenie Opla i BMW;
sprzęgło to 4-listkowy spiek;
lekkie koło zamachowe.
9. Plany:
W trakcie konwersja skrzyni biegów na ZF + mokra instalacja NX, na wiosnę więcej koksu i Slick Yokohama
10. Zdjęcia:
Kilka fotek:
Tak wyglądała na początku:
11. Wymiany/naprawy:
Kompletna odbudowa nadwozia + zmiana i modyfikacja całej mechaniki
Ascona B Babcia na koksie
-
- Początkujący
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 sie 15, 20:51
- Województwo: lubuskie
- Imię: Mariusz
- Model: inny
- Silnik: z32se
- shoofeljnr
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 4 sty 15, 21:32
- Województwo: śląskie
- Imię: Mateusz
- Model: Vectra
- Silnik: z19dt
Cudo. W srodku brakuje jakiejs klatki i bylby sztos. Pod maska wyglada to imponujaco. Moje gratulacje
- Adam'o
- Moderator
- Posty: 109
- Rejestracja: 2 sty 15, 20:02
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Imię: Adam
- Model: Astra
- Silnik: X20DTL
- Lokalizacja: Toruń
Wielkie gratulacje za poświęcony czas do zbudowania tak mocnego projektu!! Piękna odratowana Ascona, która dalej jeździ. Nie mogę się napatrzeć i chciał bym ją na żywo zobaczyć.
-
- Początkujący
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 sie 15, 20:51
- Województwo: lubuskie
- Imię: Mariusz
- Model: inny
- Silnik: z32se
Co do klatki, męczy mnie ten temat od dłuższego czasu, ale jak to bywa nie jest to takie proste. Problemy są dwa: ścieżka diagnostyczna, bo część diagnostów ma to gdzieś i jak słyszy o klatce to się pukają w głowy, a dwa to ewentualna kontrola drogowa, policja też różnie interpretuje przepisy. Nie wspominając już o tym, że jazda w ruchu miejskim bez kasku to średni pomysł...
- VenturaGSi
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: 9 cze 15, 17:40
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Imię: Adrian
- Model: Astra
- Silnik: C20XE
Mega auto, super sprawa i też bym takie cacko trzymał u siebie w garażu