Corsche C by A10garage

Tutaj prezentujemy nasze Ople i ich modyfikacje, wymiany, naprawy.
Awatar użytkownika
Adam10
Klubowicz
Posty: 116
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:14
Województwo: pomorskie
Imię: Adam
Model: Omega
Silnik: Y32SE
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Adam10 »

No to nowe, większe heble z przodu poskładane.

Tak wyglądał stary zestaw:

Obrazek

Obrazek

Zaciski dostały:

- nowe uszczelnienia

- nowe osłony kurzowe,

- nowe odpowietrzniki,

- nowe gumki do prowadnic

- nowe sprężyny mocujące

Obrazek

Nowe tarcze i klocki ATE

Obrazek

tutaj widać porównanie między starymi 240mm a nowymi 280mm

Obrazek

no i zamontowane na aucie

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Adam10
Klubowicz
Posty: 116
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:14
Województwo: pomorskie
Imię: Adam
Model: Omega
Silnik: Y32SE
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Adam10 »

W tym samym czasie co hamulce zrobiłem również co nie co przy silniku.... Przebieg przy całej operacji to 215152km

ale po kolei :)

Po swapie hamulców wymieniłem jeszcze płyn hamulcowy na ATE oraz przepompowałem przez wysprzęglik i to jaki tam był syf to jest niesamowite. Smoła tak gęsta że pompa nie dawała rady tego przepchnąć, ale sytuacja została opanowana i pedał sprzęgła o wiele lżej pracuje.

Zaczynamy z silnikiem. Jak widać na zdjęciu był wyciek spod pokrywy zaworów który coraz bardziej się powiększał oraz standard w silnikach 1.0, 1.2 i 1.4 czyli grzechoczący rozrząd przy odpalaniu. Przyczyną tego jest niedomagający napinacz oraz rozciągnięty łańcuch. Jedziemy:

Obrazek

Przyczyna powiększającego się wycieku spod pokrywy zaworów to kompletnie zapchana odma oraz wszystkie podciśnienia od niej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

sporo było czyszczenia żeby to wszystko dobrze udrożnić ale udało się :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

filtra powietrza nie trzeba było wymienić gdyż ten ma dopiero 20tyś przebiegu, ale i tak zostało wszystko wyczyszczone

Obrazek

Obrazek

Miska olejowa oczywiście zdjęta a później wyczyszczona

Obrazek

Obrazek

Obrazek

podobnie jak pokrywa zaworów i w ogóle wszystko co było rozebrane

Obrazek

tutaj widać jak duży luz miał już łańcuch. Rozrząd zblokowany odpowiednimi do tego blokadami

Obrazek

Takie zakupy trzeba było zrobić:

Obrazek

wszystko przygotowane do składania

Obrazek

Rozrząd oczywiście w tym większym zestawieniu razem z kołami zębatymi wałków rozrządu i wału korbowego. Nie ma półśrodków. W zestawie SWAG były:

- koła zębate wałków rozrządu GM

- koło zębate wału korbowego GM

- napinacz FEBI

- komplet ślizgów FEBI

- komplet nowych ori śrub

- nowy łańcuch

Obrazek

Teraz widać jak ładnie napina się nowy łańcuch

Obrazek

Ogólnie można powiedzieć że na starym łańcuchu przesunięcie rozrządu było już o ząb

Jeszcze bardzo ważne ustawienie tarczy do sczytywania impulsów dla czujnika wałka rozrządu

Obrazek

Potem wszystko zalane nowym olejem :) Auto wyjechało we czwartek z garażu. Zrobiłem nim 1,5tyś km i jest pięknie. Silnik chodzi o wiele ciszej, o wiele lepiej się zbiera i chodzi mega równiutko :)

Pełna lista tego co zostało zrobione a nie wymienione we wcześniejszym poście na temat hamulców:

- czyszczenie odmy i podciśnień

- rolka napinacza paska klinowego Deckermann

- pasek klinowy Gates

- wymiana płynu hamulcowego ATE

- oring korka spustowego

- oring korka wlewu oleju

- uszczelka miski olejowej Victor Reinz

- uszczelka pokrywy rozrządu Victor Reinz

- uszczelka pompy wody Victor Reinz

- uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz

- uszczelniacz wału przedni Victor Reinz

- świece zapłonowe BERU

- zestaw łańcucha rozrządu:

- koła zębate wałków rozrządu GM

- koło zębate wału korbowego GM

- napinacz FEBI

- komplet ślizgów FEBI

- komplet nowych ori śrub

- nowy łańcuch

- filtr kabinowy

- filtr oleju Filtron

- olej Motul 8100 X-cess 5W40

Teraz stan techniczny odpowiada moim standardom więc można brać się za następne rzeczy... bardziej pierdołowate
Awatar użytkownika
Adam10
Klubowicz
Posty: 116
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:14
Województwo: pomorskie
Imię: Adam
Model: Omega
Silnik: Y32SE
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Adam10 »

Trochę aktualności....

W styczniu przy przebiegu 219821 przegląd gazu i wymiana filtrów + kontrola map kompem

Jeszcze pod koniec stycznia udało się złapać taki przebieg

Obrazek

Następnie przy przebiegu 230231 kolejny przegląd gazu i wymiana filtrów


Przy przebiegu 230332 Corsa w A10 garage i dzieją się takie rzeczy:

- wymiana oleju na Motul 8100 X-cess
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana oringu na czujniku wałka rozrządu bo sie delikatnie pocił
- wymiana pękniętego uchwytu podpory maski
- wymiana lewej przedniej żarówki pozycyjnego
- wymiana włącznika świateł wstecznych bo stary padł
- przegląd hamulców przednich i tylnych
- wyjąłem tylne sprężyny Koni i na chwilę wstawiłem nieco wyższe... ale na jesień wpadną nóweczki niższe ;) :p

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Oprócz tego poprawiłem klamkę którą ktoś próbował mi wyrwać

Obrazek

Obrazek

no i zamontowałem lusterko fotochromatyczne z diodą :D Zaadoptowane z Omegi :D

Trzeba było zbudować instalację, więc schemat w rękę i jazda

Obrazek

Obrazek

No i wygląda to tak

Obrazek


Jeszcze muszę osłonę lusterka kupić ;) Ale koniec z rażeniem mnie po oczach :D
Awatar użytkownika
Tom
Początkujący
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2014, 20:15
Województwo: śląskie
Imię: Tomek
Model: Insignia
Silnik: A16XHT
Kontakt:

Post autor: Tom »

Corsy C miały też fabryczne fotochromy ;) szacun za wkład w to auto !
ODPOWIEDZ

Wróć do „Showroom / Pochwal się swoim Oplem”