CorsaCorsche C by A10garage

Awatar użytkownika
Adam10
Klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 5 kwie 2015, o 21:14
Województwo: Pomorskie
Imie: Adam
Model: Omega
Silnik: Y32SE
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Corsche C by A10garage

Postautor: Adam10 » 29 lis 2017, o 00:06

Latest post of the previous page:

Zaciski wypiaskowane i pomalowane w czarny połysk z małym dodatkiem w postaci napisu ATE bo taka będzie całość układu hamulcowego na przodzie :)

Dzisiaj zaciski rozebrałem i pozamawiałem wszystkie potrzebne części :) Więcej zdjęć i info niebawem :)

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
Adam10
Klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 5 kwie 2015, o 21:14
Województwo: Pomorskie
Imie: Adam
Model: Omega
Silnik: Y32SE
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Corsche C by A10garage

Postautor: Adam10 » 17 gru 2017, o 23:19

No to nowe, większe heble z przodu poskładane.

Tak wyglądał stary zestaw:

Obrazek

Obrazek

Zaciski dostały:

- nowe uszczelnienia

- nowe osłony kurzowe,

- nowe odpowietrzniki,

- nowe gumki do prowadnic

- nowe sprężyny mocujące

Obrazek

Nowe tarcze i klocki ATE

Obrazek

tutaj widać porównanie między starymi 240mm a nowymi 280mm

Obrazek

no i zamontowane na aucie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Adam10
Klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 5 kwie 2015, o 21:14
Województwo: Pomorskie
Imie: Adam
Model: Omega
Silnik: Y32SE
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Corsche C by A10garage

Postautor: Adam10 » 25 gru 2017, o 19:28

W tym samym czasie co hamulce zrobiłem również co nie co przy silniku.... Przebieg przy całej operacji to 215152km

ale po kolei :)

Po swapie hamulców wymieniłem jeszcze płyn hamulcowy na ATE oraz przepompowałem przez wysprzęglik i to jaki tam był syf to jest niesamowite. Smoła tak gęsta że pompa nie dawała rady tego przepchnąć, ale sytuacja została opanowana i pedał sprzęgła o wiele lżej pracuje.

Zaczynamy z silnikiem. Jak widać na zdjęciu był wyciek spod pokrywy zaworów który coraz bardziej się powiększał oraz standard w silnikach 1.0, 1.2 i 1.4 czyli grzechoczący rozrząd przy odpalaniu. Przyczyną tego jest niedomagający napinacz oraz rozciągnięty łańcuch. Jedziemy:

Obrazek

Przyczyna powiększającego się wycieku spod pokrywy zaworów to kompletnie zapchana odma oraz wszystkie podciśnienia od niej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

sporo było czyszczenia żeby to wszystko dobrze udrożnić ale udało się :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

filtra powietrza nie trzeba było wymienić gdyż ten ma dopiero 20tyś przebiegu, ale i tak zostało wszystko wyczyszczone

Obrazek

Obrazek

Miska olejowa oczywiście zdjęta a później wyczyszczona

Obrazek

Obrazek

Obrazek

podobnie jak pokrywa zaworów i w ogóle wszystko co było rozebrane

Obrazek

tutaj widać jak duży luz miał już łańcuch. Rozrząd zblokowany odpowiednimi do tego blokadami

Obrazek

Takie zakupy trzeba było zrobić:

Obrazek

wszystko przygotowane do składania

Obrazek

Rozrząd oczywiście w tym większym zestawieniu razem z kołami zębatymi wałków rozrządu i wału korbowego. Nie ma półśrodków. W zestawie SWAG były:

- koła zębate wałków rozrządu GM

- koło zębate wału korbowego GM

- napinacz FEBI

- komplet ślizgów FEBI

- komplet nowych ori śrub

- nowy łańcuch

Obrazek

Teraz widać jak ładnie napina się nowy łańcuch

Obrazek

Ogólnie można powiedzieć że na starym łańcuchu przesunięcie rozrządu było już o ząb

Jeszcze bardzo ważne ustawienie tarczy do sczytywania impulsów dla czujnika wałka rozrządu

Obrazek

Potem wszystko zalane nowym olejem :) Auto wyjechało we czwartek z garażu. Zrobiłem nim 1,5tyś km i jest pięknie. Silnik chodzi o wiele ciszej, o wiele lepiej się zbiera i chodzi mega równiutko :)

Pełna lista tego co zostało zrobione a nie wymienione we wcześniejszym poście na temat hamulców:

- czyszczenie odmy i podciśnień

- rolka napinacza paska klinowego Deckermann

- pasek klinowy Gates

- wymiana płynu hamulcowego ATE

- oring korka spustowego

- oring korka wlewu oleju

- uszczelka miski olejowej Victor Reinz

- uszczelka pokrywy rozrządu Victor Reinz

- uszczelka pompy wody Victor Reinz

- uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz

- uszczelniacz wału przedni Victor Reinz

- świece zapłonowe BERU

- zestaw łańcucha rozrządu:

- koła zębate wałków rozrządu GM

- koło zębate wału korbowego GM

- napinacz FEBI

- komplet ślizgów FEBI

- komplet nowych ori śrub

- nowy łańcuch

- filtr kabinowy

- filtr oleju Filtron

- olej Motul 8100 X-cess 5W40

Teraz stan techniczny odpowiada moim standardom więc można brać się za następne rzeczy... bardziej pierdołowate

Awatar użytkownika
Adam10
Klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 5 kwie 2015, o 21:14
Województwo: Pomorskie
Imie: Adam
Model: Omega
Silnik: Y32SE
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Corsche C by A10garage

Postautor: Adam10 » 24 mar 2018, o 21:29

Trochę aktualności....

W styczniu przy przebiegu 219821 przegląd gazu i wymiana filtrów + kontrola map kompem

Jeszcze pod koniec stycznia udało się złapać taki przebieg

Obrazek

Następnie przy przebiegu 230231 kolejny przegląd gazu i wymiana filtrów


Przy przebiegu 230332 Corsa w A10 garage i dzieją się takie rzeczy:

- wymiana oleju na Motul 8100 X-cess
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana oringu na czujniku wałka rozrządu bo sie delikatnie pocił
- wymiana pękniętego uchwytu podpory maski
- wymiana lewej przedniej żarówki pozycyjnego
- wymiana włącznika świateł wstecznych bo stary padł
- przegląd hamulców przednich i tylnych
- wyjąłem tylne sprężyny Koni i na chwilę wstawiłem nieco wyższe... ale na jesień wpadną nóweczki niższe ;) :p

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Oprócz tego poprawiłem klamkę którą ktoś próbował mi wyrwać

Obrazek

Obrazek

no i zamontowałem lusterko fotochromatyczne z diodą :D Zaadoptowane z Omegi :D

Trzeba było zbudować instalację, więc schemat w rękę i jazda

Obrazek

Obrazek

No i wygląda to tak

Obrazek


Jeszcze muszę osłonę lusterka kupić ;) Ale koniec z rażeniem mnie po oczach :D

Awatar użytkownika
Tom
Początkujący
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2014, o 20:15
Województwo: Śląskie
Imie: Tomek
Model: Insignia
Silnik: A16XHT
Kontaktowanie:

Re: Corsche C by A10garage

Postautor: Tom » 2 maja 2018, o 21:36

Corsy C miały też fabryczne fotochromy ;) szacun za wkład w to auto !

Awatar użytkownika
Adam10
Klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 5 kwie 2015, o 21:14
Województwo: Pomorskie
Imie: Adam
Model: Omega
Silnik: Y32SE
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Corsche C by A10garage

Postautor: Adam10 » 25 cze 2018, o 07:32

Wiem, że miały ale baaaardzo, bardzo rzadko spotykane ;)


Trochę aktualności ;)

Na początku kwietnia przełożone opony letnie

Pod koniec kwietnia wymiana żarówki bo się spaliła

Obrazek

oraz tuż przed ślubem kumpla auto umyte i nałożony wosk naturalny zymol :) Pół roku powinien posiedzieć

Obrazek

Obrazek

Jeszcze w maju przegląd gazu przy przebiegu 241130km :) :D

no i niedawno auto zatrzymane na bardzo szybki serwis (bo mam pełno roboty i nie ma czasu na nic więcej).
przebieg 245053 i wymienione zostało:
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
- filtr oleju Filtron
- filtr kabninowy


Obrazek

Awatar użytkownika
Adam10
Klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 5 kwie 2015, o 21:14
Województwo: Pomorskie
Imie: Adam
Model: Omega
Silnik: Y32SE
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Corsche C by A10garage

Postautor: Adam10 » 30 lip 2018, o 08:54

Niedawno strzelił taki okrąglutki przebieg

Obrazek

a tuż przed pierwszą rocznicą znajomości Corsche odwaliło mi taki numer, że przy ruszaniu ze skrzyżowania pękł docisk sprzęgła.... więc szybkie zamówienie części i działamy.

Przebieg 251278km

Niestety do wyjęcia skrzyni trzeba było zrzucić całą ramę pomocniczą z zawieszeniem... ale ostatecznie skrzynia na wierzchu:

Obrazek

przy okazji wymieniony olej w skrzyni biegów:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

poduszka silnika też miała dość:

Obrazek

Zestaw żeby się z tym bałaganem uporać ;)

Obrazek

Obrazek

i składamy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zamontowałem większy zestaw sprzęgła na 200mm a nie 190 :) jest dużo lepiej

Skończyłem składać w niedzielę o 11, a o 12:30 pojechałem w trasę Gdańsk - Poznań - Gdańsk :p Wszystko chodzi pięknie i mięciutko

Podsumowując to Corsche dostało:

- nowy olej do skrzyni biegów Motul Motylgear 75W80

- poduszkę silnika od strony skrzyni biegów Febi

- tarczę sprzęgła 200mm Sachs

- docisk Sachs

- wysprzęglik Sachs

- wymianę płynu hamulcowego w całym układzie na Motul dot 5.1

Awatar użytkownika
Adam10
Klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 5 kwie 2015, o 21:14
Województwo: Pomorskie
Imie: Adam
Model: Omega
Silnik: Y32SE
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Corsche C by A10garage

Postautor: Adam10 » 14 paź 2018, o 19:37

Przebieg 252378

kolejny przegląd gazu


Przebieg 260417

Szybki serwis. Z racji tego, że w garażu stoi inny pacjent to musiałem robić na dworze... ale do rzeczy:

Przegląd hamulców, bo minęło 30tyś km i pół roku:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

oraz przód:

Obrazek

Wszystko oczyszczone, przesmarowane i gotowe na zimę :) Następny przegląd za około pół roku

Kolejna rzecz to wymiana:
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
- filtr oleju
- filtr kabinowy
- filtr powietrza
- włącznik swiateł wstecznego bo stary szwankował
- wymiana wężyków od odmy

Obrazek

jeden z wężyków od odmy dostał małą dziurkę:

Obrazek

więc bez zbędnych zabaw oba wymienione na nowe:

Obrazek


to zdjęcie specjalnie dla tych co twierdzą że GM to zajebisty olej... porównajcie sobie jaki kolor u Was ma olej po 15tyś i ile jest syfu w obudowie filtra... a tutaj czyściutko:

Obrazek



Na koniec auto z grubsza umyte

Obrazek

Obrazek

Firecase
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: 7 wrz 2018, o 07:32
Województwo: Wielkopolskie
Imie: Wojtek
Model: Corsa
Silnik: 1.2

Re: Corsche C by A10garage

Postautor: Firecase » 22 paź 2018, o 08:11

Dobrze sobie wygląda


Wróć do „Corsa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości