Astra GSi16v Turbo powered by SaaB
- Mlody92
- Forumowicz
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 paź 15, 18:12
- Województwo: śląskie
- Imię: Szymon
- Model: Astra
- Silnik: B204l
Witam wszystkich po długiej przerwie, astra prawie gotowa niestety na OWLA nie zdążyłem, ostatni mój post było o nowej rolce ale nie tylko rolka wpadła nowa.
Na początku myślałem żeby wsadzić JR-y 15 lub JR-y 11 ale padło na starą klasyczną rolkę a konkretnie jest to BBs RS2 "concave" ET 15 8j 17 opony przód 185 35 17 tył 195 40 17, felgi po pełnej regeneracji, prostowane, ściągnięte nakładki ochronne, toczony rant, polerowany,zmienione dekle na czarno-złote, wyfrezowany nowy rozstaw 5x110 (felga teraz posiada dwa rozstawy 5x110 i 5x120) teraz pewnie padnie pytanie czemu 5x110 a nie 4x100 ? już to wyjaśniam, otwór centrujący felgi nie pozwolił na wyfrezowanie tego rozstawu.





Jak już felgi gotowe to trzeba było zmienić rozstaw, wpadły piasty na 5x110 wectra b, zaciski vectra b, tarcze przód 288mm tył 286mm.

Komora silnika a dokładnie kolorystyka powrót do oryginalnych kolorów saaba założona oryginalna puszka filtra bow off replika hks (zdjęcie przed wyczyszczeniem)
Zmiana intercoolera na bardziej wydajny, zmiana programu na około 280km zobaczymy ile hamownia pokaże, pod spodem zdjęcie z gazety o możliwościach jednostki B204L ciekawe na jakim etapie skończę


Powrót do oryginału grill Gsi, spryskiwacze lamp, a dla smaczku znaczek turbo z saaba 900 OG z tyłu tak samo tylko w większej skali.




Zawieszenie typu airride każde kolo osobno regulowane, w tym miejscu muszę podziękować Mateuszowi za wielką pomoc w zaprojektowaniu i złożeniu,
okucia wycięte wodą, obróbka na tokarce, wiercenie i gwintowanie, cynkowanie, poduszki przód 1x140 tył 1x130, amortyzatory skrócone, wszystko poskładane na przewodach typu tekelan, 4 elektrozawory dwu cewkowe 5/3 pilot radiowy 4 pozycje, manometry fi 40 do 12 bar wkręcone w listwę własnej roboty schowane w schowku, Kompresor VIAIR 380C Chrom, buta 20l, naolejacz i filtr powietrza, włącznik ciśnieniowy 5-7 bar







Lepsze zdjęcia będę robić w przyszłym tygodniu zostawiam link do zabawy air ride;
https://youtu.be/t__XqF7DScY
Na początku myślałem żeby wsadzić JR-y 15 lub JR-y 11 ale padło na starą klasyczną rolkę a konkretnie jest to BBs RS2 "concave" ET 15 8j 17 opony przód 185 35 17 tył 195 40 17, felgi po pełnej regeneracji, prostowane, ściągnięte nakładki ochronne, toczony rant, polerowany,zmienione dekle na czarno-złote, wyfrezowany nowy rozstaw 5x110 (felga teraz posiada dwa rozstawy 5x110 i 5x120) teraz pewnie padnie pytanie czemu 5x110 a nie 4x100 ? już to wyjaśniam, otwór centrujący felgi nie pozwolił na wyfrezowanie tego rozstawu.





Jak już felgi gotowe to trzeba było zmienić rozstaw, wpadły piasty na 5x110 wectra b, zaciski vectra b, tarcze przód 288mm tył 286mm.

Komora silnika a dokładnie kolorystyka powrót do oryginalnych kolorów saaba założona oryginalna puszka filtra bow off replika hks (zdjęcie przed wyczyszczeniem)
Zmiana intercoolera na bardziej wydajny, zmiana programu na około 280km zobaczymy ile hamownia pokaże, pod spodem zdjęcie z gazety o możliwościach jednostki B204L ciekawe na jakim etapie skończę



Powrót do oryginału grill Gsi, spryskiwacze lamp, a dla smaczku znaczek turbo z saaba 900 OG z tyłu tak samo tylko w większej skali.



Zawieszenie typu airride każde kolo osobno regulowane, w tym miejscu muszę podziękować Mateuszowi za wielką pomoc w zaprojektowaniu i złożeniu,
okucia wycięte wodą, obróbka na tokarce, wiercenie i gwintowanie, cynkowanie, poduszki przód 1x140 tył 1x130, amortyzatory skrócone, wszystko poskładane na przewodach typu tekelan, 4 elektrozawory dwu cewkowe 5/3 pilot radiowy 4 pozycje, manometry fi 40 do 12 bar wkręcone w listwę własnej roboty schowane w schowku, Kompresor VIAIR 380C Chrom, buta 20l, naolejacz i filtr powietrza, włącznik ciśnieniowy 5-7 bar







Lepsze zdjęcia będę robić w przyszłym tygodniu zostawiam link do zabawy air ride;
https://youtu.be/t__XqF7DScY
- Teo
- Klubowicz
- Posty: 201
- Rejestracja: 31 gru 14, 10:14
- Województwo: pomorskie
- Imię: Przemek
- Model: Astra
- Silnik: Z16XE
Wszystko to wygląda przepięknie! Aż szkoda, że nie można było pomacać na OLWA...
Trzymam kciuki za dalszą pracę!

|Skoda Favorit 135LS 91" | Pierwsze kroki
|Opel Vectra A C20NE CD LPG 92" | Pierwsza miłość
|Opel Astra G Z16XE LPG 01"| Mieszane uczucie
|Opel Vectra A C20NE CD LPG 92" | Pierwsza miłość
|Opel Astra G Z16XE LPG 01"| Mieszane uczucie
- Mlody92
- Forumowicz
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 paź 15, 18:12
- Województwo: śląskie
- Imię: Szymon
- Model: Astra
- Silnik: B204l
Witam wszystkich, w miniony weekend zaliczyłem Ogólnopolski Zlot Astra Klub Polska, zlot jak najbardziej udany, udało się zająć miejsca w trzech kategoriach;
3 Miejsce najładniejsza Astra F
3 Miejsce najniższa Astra
3 Miejsce najładniejsza Felga Zlotu.
Nie obyło się bez kilku przygód, rozwalony przegub, dwie rozwalone opony i zerwana łapa silnika.
Dziękuję wszystkim za pomoc w drodze na zlot
Myślę że GSi w nowej odsłonie wygląda znacznie lepiej niż w zeszłym sezonie a wy jak myślicie ?













3 Miejsce najładniejsza Astra F
3 Miejsce najniższa Astra
3 Miejsce najładniejsza Felga Zlotu.
Nie obyło się bez kilku przygód, rozwalony przegub, dwie rozwalone opony i zerwana łapa silnika.
Dziękuję wszystkim za pomoc w drodze na zlot

Myślę że GSi w nowej odsłonie wygląda znacznie lepiej niż w zeszłym sezonie a wy jak myślicie ?







