OPEL OMEGA 3.0 V6 SPORT

Tutaj prezentujemy nasze Ople i ich modyfikacje, wymiany, naprawy.
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 2016, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

grabarz pisze:Jak rozwiązałes temat z halogenami?

jaki problem? spasowania, wysokosci, mocowania?

mocowanie mialem oryginalne, dołączone do zderzaka razem z ori belką, gąbką podtrzymującą i wszystkim innym, zestaw 100%.
halogeny spasowałem w zderzaku i potem wyregulowałem wysokość świecenia śrubami regulacyjnymi.

Halogeny były kupione nowe, więc nie było żadnego problemu z gwintami itp.
Dodatkowo zostały oklejone żółtą folią, dla lepszego efektu wizualnego.

PS. przerzuce wszystkie zdjecia na inny serwis, bo fotosik.pl chyba padł - jeszcze wczoraj i dzis rano bylo widac wszystkie zdjecia, a dzisiaj juz ich na zadnym forum nie wyswietla...
Awatar użytkownika
grabarz
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2 sie 2015, 11:47
Województwo: łódzkie
Imię: Michał
Model: Omega
Silnik: 2,5 DTI

Post autor: grabarz »

Halogen orginalnie ma dwie żarówki jedna do halogenu a druga do obrysowki? Nie widzę zdjęć to nie kojarzę jak masz to zrobione
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 2016, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Obrysowki mam podłączone pod światła pozycyjne, w halogenach jest tylko jedna żarówka -H3.
W obrysowkach siedzi w5w 3W.
Awatar użytkownika
grabarz
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2 sie 2015, 11:47
Województwo: łódzkie
Imię: Michał
Model: Omega
Silnik: 2,5 DTI

Post autor: grabarz »

Aha ja zakładałem od polifta i mam niby obrysowke i oddzielnie halogen
Awatar użytkownika
grabarz
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2 sie 2015, 11:47
Województwo: łódzkie
Imię: Michał
Model: Omega
Silnik: 2,5 DTI

Post autor: grabarz »

dobra teraz juz wszystko wiem, myslalem ze masz przod z catery i te ori dzielone halogeny :)
Awatar użytkownika
pucinmz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 20 lip 2015, 09:36
Województwo: pomorskie
Imię: Marcin
Model: Vectra
Silnik: Z16XE
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: pucinmz »

Super projekt, dużo zmian i wiele fotek. Prezentuje się zacnie :)
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 2016, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Po wymianie kilku rzeczy, auto zaczelo normalnie dzialac i nawet lepiej jechac. Okzuje sie, ze 224KM i 270Nm, ktore zostało shamowane na hamowni bylo na zepsutej przepływce, ktora mocno przelewała.

Obrazek

Po zmianie przeplywomierza jest duzo lepiej, troche lepszy AFR, utrzymywany w granicach 11-11.5 - bedzie trzeba to dostroic DET'em. :)

Po tym, jak auto zaczelo normalnie jezdzic, zglosilem sie na 2 zloty. Na VAG 2k16 w Nowym Stawie, zostalem tam zaproszony przez kolege ode mnie z miejscowosci :) Bylo bardzo fajnie, dobre fury, bez zgrzytow :) Przed Nowym Stawem auto pomagal mi myc kolega Tomasz Sobczak, zajmujacy sie tez autodetailingiem :) Efekty prac mozna zobaczyc na jego prywatnym facebook'u :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Auto zapisalo się nawet na jednym krotkim filmie o zlocie, akurat przemknelo w 0:21 filmu :p

Obrazek

Nastepnym zlotem byl Slow Flow Fest w Chełmżycy, obok Susza :) Tam Catera dostała wyrznienie w kategorii BeTuned :)
Myslalem, ze znow auto nie bedzie docenione, ale cos udalo sie zdobyc. Lepszy dyplom, niz w ogole nic :)

Wjazdowka na Slow Flow Fest:

Obrazek

Auto pomagal mi umyc Adam10,

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dyplom wyróżnienie w kategorii BeTuned :)

Obrazek


Jadac na zlot tak sie spieszylem, ze przejechalem 1 zjazd ;) ta predkosc zostala osiagnieta na 6-tym biegu przy 6200 obr/min.Odcinka jest przy 7600 obr, mysle ze silnik do 7000 spokojnie by sie zakrecil :) a to wszystko na krotkim moscie 3.9, ktos sobie wyobraza jakie predkosci beda osiagane przy takich obrotach po zmianie mostu na dluzszy 3.27? :D

Obrazek



Z nowosci zakupowych - zostal kupiony "BIAŁY KRUK" :) czyli dokladka Steinmetz na tyl do Omegi Bfl. Podczas gdy inni debatowali na temat tego, ze sprzedajacego zweryfikuje rynek i ze za drogo, ja sie ze sprzedajacym odpowiednio dogadalem i odrazu dobilismy targu :)

Obrazek

Aktualnie auto troche postoi, jezeli wyrobie sie czasowo to jade na zlot Szanuj.sie w Wolinie w zachodniopomorskim.
Jestem tez w trakcie poszukiwan nowszego modelu, chce go sprowadzic na czesci, raem z silnikiem 3.2 :) ktory bedzie sobie czekal na lepsze lata, jak znajde cos odpowiedniego, odrazu daje ogloszenie ;)

Pozdrawiam !
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 2016, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Dlugo mnie nie bylo, ale temat jako tako zyje :)

Na przelomie sierpnia i wrzesnia zaczelo sie grzebanie DET'em 3 w mapach paliwa i zaplonie. Oczywiscie wszystko robione pod kontrola sondy AFR Innovate LC-2. Sonda podlaczona pod DET'a wiec wszystko pokazuje sie w jednym miejscu :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bylo wstepne "uliczne" strojenie, zeby poprostu zaczelo to wszystko w miare jechac. poprawione wolne i niskie obroty, poprawione 100% obciazenie. AFR na poziomie 13.5-12.5 i 12 przy odcince.

Przy odrobinie uprzejmosci zaprzyjaznionego warsztatu, dostalem go na 2 dlugie popoludnia i zostala zrobiona jednostopniowa korekta lakieru.
Efekty ponizej. Mysle, ze tragedii nie ma - aczkolwiek lakier jest strasznie miekki...

Moja wstepna polerka vs. polerka typowego lakiernika.
Obrazek

To jest odbicie w lakierze, jakby ktos nie zauwazyl :)
Obrazek

Zadowolona mina na koniec roboty, jeszcze pozostalo nalozyc powloke :)
Obrazek

Moje ulubione kropelki :)
Obrazek


Na koniec sezonu, pojechalismy na szybka amatorską kalkulatorową sesje z siostrą i przyjaciółką :)

Z siostrą:
Obrazek

Obrazek

Z przyjaciółką 328 :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na sam koniec gwint poszedl max do gory + grube deski na podjazd, zeby wjechac do garazu i tak oto wjechalem:

Obrazek

Caly bałagan pod maska - w dodatku seryjny bałagan.. Na szczescie to sie zmieni :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zamowione jest dosc duzo fajnych nowych gratów:

-Wszystkie mozliwe nowe uszczelki dołu i góry silnika, dolotu.
-24x nowe popychacze INA
-Kpl rozrzadu + pompa wody
-Kpl Tulei wahaczy przód (mala Lemforder i duza z E34 Lemforder)+ Sworznie
-Łożysko igiełkowe
-Poduszki silnika Lemforder
-Łączniki stabilizatora Lemforder
-Kpl Drążki kierownicze Lemforder
-6L Oleju silnikowego Motul 8100X-CESS 5w40
-1L Oleju do mostu Motul PA-90
-Łożysko oporowe sprzęgła LUK do 6-cio biegowej skrzyni z BMW
-Tarcza sprzegla na zamówienie (dostosowana do montazu z kołem zamachowym jednomasowym) - przy mojej 6-cio biegowej skrzyni nie wystepowaly jednomasy ani zadne zamienniki :(
-Kolo jednomasowe przerobione u Otoczaka z Vectry 2.6 v6 pod tarcze 240mm - odelżone do 5.5-6kg.
Obrazek


-Regulowane koła rozrzadu na wałki wydechowe
-Hardcorowe wałki ssące o wzniosie 10.95mm i kącie 280* (wydechowe zostają Świątkowe 10.50mm 253*)
-Zaciski hamulcowe z Porsche Cayenne 6-cio tłoczkowe przednie i 4-ro tłoczkowe tylne + tarcze, klocki, przewody w oplocie.
-most 3.27 ze szperą 45%

Zdjęcia wstawie po odbiorze wszystkich przesyłek.

Do malowania zostaly oddane rożne graty, które są widoczne po otwarciu maski lub poprostu wymagały malowania :)

-sprezyny z gwintu KW v2
-wahacze przednie
-sanki zawieszenia
-stabilizator srodkowy
-pokrywy zaworów

Obrazek

Obrazek

Po wyjeciu silnika, pelnego osprzetu, klimy, wspomagania, wszystkich kabli oraz zawieszenia, zostanie wszystko oczyszczone, zaspawana każda dziurka montazowa, nastepnie wszystko zabezpieczone i pomalowane w odpowiedni kolor :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Furno
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 13 sty 2017, 23:06
Województwo: małopolskie
Imię: Przemek
Model: Vectra
Silnik: X18XE1

Post autor: Furno »

To co zrobiłeś do tej pory z tą omegą to jak dla mnie wielki szacun, nieraz widziałem jakieś ulepy ale to co zrobiłeś jest po prostu sztuką, ma swój charakterystyczny wygląd i na pewno charakter :). Pozdrawiam obyś zrobił więcej takich aut :P.
Obrazek
sipa666
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 2016, 15:40
Województwo: pomorskie
Imię: Lukasz
Model: Omega
Silnik: X30XE+

Post autor: sipa666 »

Z ostatnich wydarzen 2016r., zapomniałem wspomnieć, że wpadły zupełnie nowiutkie, pachnące świeżością Opony Hankook Ventus S1 Evo K107 215/35/19 na przód i 245/30/19 na tył :hyhy: to byl najlepszy zakup oprócz dokladki tył Steinmetz Omega Bfl w 2016r. :)

Po kolei. Przyszla czesc zamowionych gratow :)

Tuleje, poduszki i sworznie.

Obrazek

Uszczelniacze walu przod i tyl, uszczelniacze wałków rozrządu

Obrazek

Rozrzad i Olej silnikowy Motul 5w40

Obrazek

Uszczelki aluminiowych pokryw

Obrazek

Uszczelki misek, pod glowice

Obrazek

Łączniki i drążki

Obrazek

Pompa wody

Obrazek

Wszelkie uszczelki dolotu

Obrazek

Popychacze INA

Obrazek

Uszczelki pod kolektory rurowe (troche do przerobienia)

Obrazek

Uszczelka pod pompe oleju

Obrazek

Śruby do montażu kółek wałków rozrządu i napędu rozrządu

Obrazek

Sruby do montazu głowic

Obrazek

Przyszla tez tarcza, ktora miala byc dopasowana do mojej skrzyni - niestety, "profesionalna", zajmujaca sie regeneracja tarcz, dwumas itp, dala ciala po calosci. Przyslali tarcze 1) nie do tej skrzyni, 2) ze zlym wieloklinem, 3) po ponad tygodniu oczekiwania 4) po telefonie z zapytaniem, czemu jest inna tarcza przyslana uslyszalem odpowiedz: "myslalem, ze to taka.." - odpowiedz jak u rozpieszczonego dziecka. Odeslalem tarcze, jak narazie po numerze paczki widze, ze kurier zostawil AVIZO. Musze tam zadzwonic, czy w ogole majązamiar odebrac te paczke.

Oddalem dzis tarcze 20km ode mnie, bedzie ostra przerobka - napewno dołącze odpowiednie fotostory :)


Dalej.
Sanki zostaly wypiaskowane, pomalowane podkładem reaktywnym, epoxydem, chlorokauczukiem. Taki kolor juz zostaje :)

Reaktywny

Obrazek


Epoxyd
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Chlorokauczuk

Obrazek

Obrazek


Wszystko elegancko pospawane, dziurek brak.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tak wyglada komora po polozeniu podkladu reaktywnego, nastepnie epoxydu, 13cm szpachli dla wyrównania wszystkiego :lol:

Obrazek

Idealnie równe podłużnice

Obrazek

Obrazek

starannie wyciągnięte krągłości tej tłustej świni 8-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

no i całość

Obrazek

z tym 13cm szpachli to oczywiscie zart, ale bez niej sie nie obylo. jakies minimum musi byc :)

Pojutrze odbieram reszte zawieszenia z malowania, jeśli dobrze pójdzie z komorą to od początku przyszłego tygodnia bedzie skladane już zawieszenie.
Narazie wszystko, kolejne story pewnie znowu za jakis czas :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Showroom / Pochwal się swoim Oplem”