
OPEL OMEGA 3.0 V6 SPORT
-
- Forumowicz
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
- Województwo: pomorskie
- Imię: Lukasz
- Model: Omega
- Silnik: X30XE+
grabarz pisze:dlaczego Ciebie jeszcze nie ma ns omegaelite ?
Bo nie należe do Elity


Znowu pokolei

Wróciło zawieszenie z malowania, plus nowe graty dodatkowe

Stabilizator

Elementy montażowe stabilizatora

Wahacze


Sprężyny gwintu do przodu

Napęd rozrządu/pompy oleju (w moim wyłamało sie zabezpieczenie do ustawienia w pozycji 0)

Podziałka na 360* na regulowane kółka rozrządu i wałki ssące (niestety złe i musze je odesłać


Rozmawiałem dość długo ze Świątkiem dzisiaj - chyba weszły nowe plany, żeby wsadzic hardcorowe wałki od niego typu 10.95mm/280* (aktualnie wałki ostre 10.50mm/253* typu GT).
W planach byłyby nowe pierścienie tłokowe, pogłębienie wyżłobień na zawory w tłokach, honowanie cylindrów.
Czy coś jeszcze polecicie pod wyższe wałki ssące??
-
- Forumowicz
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
- Województwo: pomorskie
- Imię: Lukasz
- Model: Omega
- Silnik: X30XE+
Naprawde bardzo bardzo dlugo tu nie zagladalem. Troche sie przy aucie dzialo, troche zrobione juz dawno, troche nowych planow na 2018r juz jest, pare nagrod niby sie zdobylo na zlotach.
Ale mocy ciagle malo
To dokoncze najpierw temat komory i calej elektryki z tym zwiazanej.
Po podkladzie epoksydowym, wszystko zostalo pokryte jeszcze podkladem akrylowym, na to baza z palety Renault RS no i oczywiscie lakier bezbarwny.
W miedzyczasie zrobilismy tez odpowiednia ilosc otworow, zeby inaczej puscic przewody elektryczne i hamulcowe.
Teraz wyglada to duzo estetyczniej, a praktyka zostala.
Jesli chodzi o zdjecia, moze byc troche misz masz, minelo duzo czasu, mam nadzieje, ze zrozumiecie - liczy sie efekt koncowy
Taki syf byl do uporzadkowania - syf = fabryka.

Tutaj część przeciągnięta pod progiem wewnetrznym, czesc pod podloga.

Kable wypuszczone nad nadkolem plastikowym, nikomu nie przeszkadzaja, sa praktyczne do dojscia.

Jeszcze przed dokladnym ulozeniem.


Dochodzenie co do czego i z czym

Poczatki ukladania w bagazniku.

Przepuszczanie kabli pod podszybiem.

Caloksztalt komory.







Po elektryce czas pokazac ogół komory.
Wszystko ladnie w jeden komor, nie zadne tęczowe

Calosc komory:









Teraz krótka opowieść o hamulcach
Felga niby 19" a miesci sie ledwo, zeby nie porysowac felgi albo zacisku trzeba mega ostroznie wkladac


Surowy zacisk przed malowaniem, podczas rozbierania.

Zaciski tylne tez Cayenne

Po malowaniu proszkowym.

Po dodaniu napisu, ktory mial obowiazek sie tam znalesc.

Przewody w oplocie stalowym zakupione na zyczenie, dobrane do koloru komory i felg





Male porownanie po oproznieniu butelki.

Jesli chodzi o naped, to z poprzednich postow juz wiadomo, ze siedzi jedyna w polsce 6-cio biegowa skrzynia w V6 od bmw
poczatkowo chodzilo to z kolem dwumasowym, ze wzgledu na brak innych mozliwosci a auto musialo juz jezdzic.
Podczas zime 2016/17 sposob zostal znaleziony
Poszlo kolo zamachowe z vectry 2.6 v6 pod tarcze 240mm, zostalo odelzone do 6,5kg z seryjnych 16kg i wywazone do 11.000rpm.
Tarcza... z tarcza to dluga historia.
Z kolem dwumasowym tarcze byla bez sprezynek, a do tej skrzyni producent nigdy nie przewidzial jednomasu,
Zostal zrobiony custom, wyprasowany wieloklin z tarczy ktora pasowala wczesniej, i wprasowany do nowej tarczy 240mm ze sprezynkami od bmw e60 3.0d.
Calosc po wprasowaniu zostala jeszcze dodatkowo wzmocniona spawem (poczatkowo nie bylismy pewni tej operacji, ale po calym sezonie odcinania łutututu nic sie nie stalo).
Dyfer jest 3,27 + LSD.





Zawieszenie bylo juz pokazywane wczesniej, ale chyba jeszcze nie zlozone














Wkoncu czas na upragniony silnik
We wczesniejszych postach byly pokazane wszysciutkie nowe czesci, od lekkich popychaczy, wszelkich uszczelek, wielu nowych srub itd.
To teraz kilka zdjec z prac nad silnikiem, niestety tez niezbyt chronologicznie, poniewaz zdjec jest mnostwo i z przed dlugiego czasu
- wymienione panewki korbowodowe
- wymienione pierscienie tlokowe
- poglebione wciecia na zawory w tlokach (ze wzgledu na mocno sportowe wałki)
- pelne honowanie cylindrow (nie bylo rantu na gorze cylindra, co bardzo mnie ucieszylo, nagar zostal usuniety)
- wszystko zostalo od srodka w bloku dokladnie umyte, pompa oleju rozebrana, umyta, uszczelniona i zlozona.
- blok pomalowany na czarno
Nastepnie glowice:
- rozebranie w najdrobniejsze elementy, zrobiony pelny porting wszystkiego co sie dalo, tj. kanaly ssace i wydechowe
- pelna regeneracja glowic, szlif gniazd zaworowych, zaworow, dotarcie wszystkiego, wymienione prowadnice i sprawdzona szczelnosc.
- zostaly dane lekkie popychacze, zakupione u Kczecha, super reagują na ostre wałki ( pomysł dany od Świątka).
- całość przypieczętowały HARDCOROWE wałki ssące. Jest to wersja R - rajdowe, od Świątka, wznios 11mm i 280* kąt otwarcia (seryjne wałki maja 10mm i 238*), wałki wydechowe serii GT rowniez od Świątka 10,6mm i 253*
- regulowane koła rozrzadu narazie pozostają tylko na ssaniu, ale plany są na wydech tez - musze tylko cos wymyslic z czujnikiem polozenia wałka, bardzo nie lubie checka
Jesli chodzi o uklad zasilania to tak jak wczesniej dalej w baku jest pompa Walbro 255 5 bar, regulator cisnienia paliwa 3.8bara, wtryski narazie seryjne, spokojnie wystarcza do 300KM przy tym cisnieniu. W planach sa troszke wieksze wtryski, zeby przy nowym kolektorze dolotowym moc pojsc pełną parą na 300KM+
Zostala zorganizowana tez nowa chlodniczka oleju ze stali nierdzewnej
podobno rzadka 
Aktualna moc silnika 281KM / 312NM
kanaly ssace i wydechowe w trakcie prac





Dol silnika przed sciaganiem pokryw, oslow czy jak to tam

Juz z glowicami:

Powolne przymierzanie sie do wydechu:

Wspomniana wczesniej nierdzewna chłodniczka oleju

Porownanie popychaczy:

w trakcie honowania:

Finalnie wszystko zostalo podlaczone do Ecumaster DET3 w opcji Fuel inplant, jako swinka nie zdaloby w ogole egzaminu.
DET3 steruje teraz kazdym wtryskiem z osobna, oryginalny ECU nie ma z wtryskami nic wspolnego.
Dzieki temu jest wiecej mozliwosci.
Po odpaleniu i wstepnym wystrojeniu silnika zeby chodzil na takich wałkach, trzeba było jechac na wydech, ze sąsiadów nie budzic po raz X
Jak całość z nierdzewki, to całosc. Wczesniejsze oryginalne kolektory barany Mantzel'a poszły na handel.







Juz powoli na aucie:



Zostały zrobione dodatkowe otwory na sondy szerokopasmowe, przy strojeniu nieodzowne.
Zaślepiony otwor na EGR, po co to komu?

Efekt koncowy, po wlaczeniu launch control, ktory mi w sumie tylko do tego sluzy

Zloty jak zloty, niektore udane, niektore poprostu srednie. Ale napewno na kazdym warto bylo byc.


Aktualnie przeplywomierz juz wywalony




z Seba na OWLA V

Z tym gosciem przegralem na najladniejsza komore silnika :p




Roznego rodzaju nagrody, to za auto, za modyfikacje, za komore.
Omega Elite


Slow Flow za komore

LCTM Małdyty 2017, 2 miejsce za felge

Zbiory z OMega Elite


Golf&Cars Pasłęk

I bylo wiele, wiele innych, ale nie sposob to tutaj wszystko opisac, pozatym, nie chce sie przechwalac, uwazam ze duzo pracy jeszcze przede mna.
Do tej pory się nie spelnilem, dalej nie zamierzam.
Plany teraz juz w sumie sa raczej tylko z tematu estetyki dbanie o lakier jak szkola detailingu nakazuje, byc moze obszycie deski w srodku w jakas ladna skore.
Mechanicznie, to w sumie tylko nizej i mocniej.
W 2018r zamierzam przekroczyc magiczna granice 100KM z 1litra pojemnosci w tej V-ce
customowo przygotowany kolektor dolotowy, wieksze wtryski i inny potrzebny sprzet mysle ze dadza rade
Ale mocy ciagle malo

To dokoncze najpierw temat komory i calej elektryki z tym zwiazanej.
Po podkladzie epoksydowym, wszystko zostalo pokryte jeszcze podkladem akrylowym, na to baza z palety Renault RS no i oczywiscie lakier bezbarwny.
W miedzyczasie zrobilismy tez odpowiednia ilosc otworow, zeby inaczej puscic przewody elektryczne i hamulcowe.
Teraz wyglada to duzo estetyczniej, a praktyka zostala.
Jesli chodzi o zdjecia, moze byc troche misz masz, minelo duzo czasu, mam nadzieje, ze zrozumiecie - liczy sie efekt koncowy

Taki syf byl do uporzadkowania - syf = fabryka.

Tutaj część przeciągnięta pod progiem wewnetrznym, czesc pod podloga.

Kable wypuszczone nad nadkolem plastikowym, nikomu nie przeszkadzaja, sa praktyczne do dojscia.

Jeszcze przed dokladnym ulozeniem.


Dochodzenie co do czego i z czym


Poczatki ukladania w bagazniku.

Przepuszczanie kabli pod podszybiem.

Caloksztalt komory.







Po elektryce czas pokazac ogół komory.
Wszystko ladnie w jeden komor, nie zadne tęczowe


Calosc komory:









Teraz krótka opowieść o hamulcach

Felga niby 19" a miesci sie ledwo, zeby nie porysowac felgi albo zacisku trzeba mega ostroznie wkladac



Surowy zacisk przed malowaniem, podczas rozbierania.

Zaciski tylne tez Cayenne


Po malowaniu proszkowym.

Po dodaniu napisu, ktory mial obowiazek sie tam znalesc.

Przewody w oplocie stalowym zakupione na zyczenie, dobrane do koloru komory i felg






Male porownanie po oproznieniu butelki.

Jesli chodzi o naped, to z poprzednich postow juz wiadomo, ze siedzi jedyna w polsce 6-cio biegowa skrzynia w V6 od bmw

poczatkowo chodzilo to z kolem dwumasowym, ze wzgledu na brak innych mozliwosci a auto musialo juz jezdzic.
Podczas zime 2016/17 sposob zostal znaleziony

Poszlo kolo zamachowe z vectry 2.6 v6 pod tarcze 240mm, zostalo odelzone do 6,5kg z seryjnych 16kg i wywazone do 11.000rpm.
Tarcza... z tarcza to dluga historia.
Z kolem dwumasowym tarcze byla bez sprezynek, a do tej skrzyni producent nigdy nie przewidzial jednomasu,
Zostal zrobiony custom, wyprasowany wieloklin z tarczy ktora pasowala wczesniej, i wprasowany do nowej tarczy 240mm ze sprezynkami od bmw e60 3.0d.
Calosc po wprasowaniu zostala jeszcze dodatkowo wzmocniona spawem (poczatkowo nie bylismy pewni tej operacji, ale po calym sezonie odcinania łutututu nic sie nie stalo).
Dyfer jest 3,27 + LSD.





Zawieszenie bylo juz pokazywane wczesniej, ale chyba jeszcze nie zlozone















Wkoncu czas na upragniony silnik

We wczesniejszych postach byly pokazane wszysciutkie nowe czesci, od lekkich popychaczy, wszelkich uszczelek, wielu nowych srub itd.
To teraz kilka zdjec z prac nad silnikiem, niestety tez niezbyt chronologicznie, poniewaz zdjec jest mnostwo i z przed dlugiego czasu

- wymienione panewki korbowodowe
- wymienione pierscienie tlokowe
- poglebione wciecia na zawory w tlokach (ze wzgledu na mocno sportowe wałki)
- pelne honowanie cylindrow (nie bylo rantu na gorze cylindra, co bardzo mnie ucieszylo, nagar zostal usuniety)
- wszystko zostalo od srodka w bloku dokladnie umyte, pompa oleju rozebrana, umyta, uszczelniona i zlozona.
- blok pomalowany na czarno
Nastepnie glowice:
- rozebranie w najdrobniejsze elementy, zrobiony pelny porting wszystkiego co sie dalo, tj. kanaly ssace i wydechowe
- pelna regeneracja glowic, szlif gniazd zaworowych, zaworow, dotarcie wszystkiego, wymienione prowadnice i sprawdzona szczelnosc.
- zostaly dane lekkie popychacze, zakupione u Kczecha, super reagują na ostre wałki ( pomysł dany od Świątka).
- całość przypieczętowały HARDCOROWE wałki ssące. Jest to wersja R - rajdowe, od Świątka, wznios 11mm i 280* kąt otwarcia (seryjne wałki maja 10mm i 238*), wałki wydechowe serii GT rowniez od Świątka 10,6mm i 253*
- regulowane koła rozrzadu narazie pozostają tylko na ssaniu, ale plany są na wydech tez - musze tylko cos wymyslic z czujnikiem polozenia wałka, bardzo nie lubie checka

Jesli chodzi o uklad zasilania to tak jak wczesniej dalej w baku jest pompa Walbro 255 5 bar, regulator cisnienia paliwa 3.8bara, wtryski narazie seryjne, spokojnie wystarcza do 300KM przy tym cisnieniu. W planach sa troszke wieksze wtryski, zeby przy nowym kolektorze dolotowym moc pojsc pełną parą na 300KM+

Zostala zorganizowana tez nowa chlodniczka oleju ze stali nierdzewnej


Aktualna moc silnika 281KM / 312NM
kanaly ssace i wydechowe w trakcie prac





Dol silnika przed sciaganiem pokryw, oslow czy jak to tam


Juz z glowicami:

Powolne przymierzanie sie do wydechu:

Wspomniana wczesniej nierdzewna chłodniczka oleju

Porownanie popychaczy:

w trakcie honowania:

Finalnie wszystko zostalo podlaczone do Ecumaster DET3 w opcji Fuel inplant, jako swinka nie zdaloby w ogole egzaminu.
DET3 steruje teraz kazdym wtryskiem z osobna, oryginalny ECU nie ma z wtryskami nic wspolnego.
Dzieki temu jest wiecej mozliwosci.
Po odpaleniu i wstepnym wystrojeniu silnika zeby chodzil na takich wałkach, trzeba było jechac na wydech, ze sąsiadów nie budzic po raz X
Jak całość z nierdzewki, to całosc. Wczesniejsze oryginalne kolektory barany Mantzel'a poszły na handel.







Juz powoli na aucie:



Zostały zrobione dodatkowe otwory na sondy szerokopasmowe, przy strojeniu nieodzowne.
Zaślepiony otwor na EGR, po co to komu?


Efekt koncowy, po wlaczeniu launch control, ktory mi w sumie tylko do tego sluzy


Zloty jak zloty, niektore udane, niektore poprostu srednie. Ale napewno na kazdym warto bylo byc.


Aktualnie przeplywomierz juz wywalony





z Seba na OWLA V

Z tym gosciem przegralem na najladniejsza komore silnika :p




Roznego rodzaju nagrody, to za auto, za modyfikacje, za komore.
Omega Elite


Slow Flow za komore

LCTM Małdyty 2017, 2 miejsce za felge

Zbiory z OMega Elite


Golf&Cars Pasłęk

I bylo wiele, wiele innych, ale nie sposob to tutaj wszystko opisac, pozatym, nie chce sie przechwalac, uwazam ze duzo pracy jeszcze przede mna.
Do tej pory się nie spelnilem, dalej nie zamierzam.
Plany teraz juz w sumie sa raczej tylko z tematu estetyki dbanie o lakier jak szkola detailingu nakazuje, byc moze obszycie deski w srodku w jakas ladna skore.
Mechanicznie, to w sumie tylko nizej i mocniej.
W 2018r zamierzam przekroczyc magiczna granice 100KM z 1litra pojemnosci w tej V-ce

customowo przygotowany kolektor dolotowy, wieksze wtryski i inny potrzebny sprzet mysle ze dadza rade

- Teo
- Klubowicz
- Posty: 201
- Rejestracja: 31 gru 14, 10:14
- Województwo: pomorskie
- Imię: Przemek
- Model: Astra
- Silnik: Z16XE
Gratuluję! Za samo zaparcie, chęci i na pewno nie małych pieniędzy do zrobienia JEDYNEJ omegi, pięknej omegi!
Mam nadzieję, że będziesz na OWLA VI to się przyjrzę bliżej
Mam nadzieję, że będziesz na OWLA VI to się przyjrzę bliżej

|Skoda Favorit 135LS 91" | Pierwsze kroki
|Opel Vectra A C20NE CD LPG 92" | Pierwsza miłość
|Opel Astra G Z16XE LPG 01"| Mieszane uczucie
|Opel Vectra A C20NE CD LPG 92" | Pierwsza miłość
|Opel Astra G Z16XE LPG 01"| Mieszane uczucie
-
- Forumowicz
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 mar 16, 15:40
- Województwo: pomorskie
- Imię: Lukasz
- Model: Omega
- Silnik: X30XE+
Na OWLA VI obowiązkowo, juz od dawna mam zaklepany wjazd i nocleg. Zeby tylko zdążyć wszystko zrobić co w planach, narazie temperatury i brak chęci skutecznie to uniemożliwiają...
Wraz z lepszym samopoczuciem przyjdą prace i kolejne info.
Wraz z lepszym samopoczuciem przyjdą prace i kolejne info.
-
- Początkujący
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 lut 18, 12:53
- Województwo: śląskie
- Imię: Adam
- Model: Astra
- Silnik: 1300
- Lokalizacja: Katowice
gdybyś potrzebował pomocy przy skrzyni zajrzyj na http://www.skrzynie.eu mamy oddział w Giżycku więc niedaleko 
